بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

ابهران: اتهام به داور ترک‌زبان زشت است/ مگر در فوتبال داور و بازیکن مازندرانی نداریم؟

داور بازنشسته و آذری‌زبان فوتبال ایران نسبت به صحبت‌های سرمربی و بازیکنان نساجی موضع‌گیری کرد.


به گزارش خبرگزاری سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در پایان مسابقه شب گذشته پیکان و نساجی که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، حمید مطهری سرمربی و تعدادی از بازیکنان تیم میهمان اظهارات تندی را علیه ناصر جنگی داور وسط و کمک های او در این مسابقه بر زبان آوردند.


مهم ترین جمله مطهری و شاگردانش که از تصمیم داور مبنی بر برگرداندن پنالتی به سود تیم خود ناراحت بودند، این بود:‌ «ساسان حسینی مهاجم پیکان با زبان ترکی با کمک داور صحبت کرد و او به داور گفت تا نظرش را برگرداند.»


این اظهارنظر عجیب و اتهامی که اعضای نساجی به تیم داوری اهل آذربایجان شرقی وارد کردند، با واکنش یکی از داوران آذری زبان و قدیمی فوتبال مواجه شده است.


احمد ابهران در گفت و گو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در این خصوص گفت: «چنین حرف هایی در لیگ برتر فوتبال ایران واقعا زشت است. اصلا فرض کنیم یک بازیکن ترکی با کمک داور حرف بزند؛ مگر بازیکنان دیگر با زبان فارسی با داوران حرف نمی‌زنند و اعتراض نمی‌کنند؟ این صحبت‌ها در شان فوتبال ایران نیست.»


او ادامه داد: «کشور ما یک کشور پهناور با مردمانی است که زبان‌ها و لهجه‌های متفاوتی دارند. مگر ما در لیگ برتر داور مازندرانی نداریم؟ مگر بازیکن مازندرانی نداریم؟ اگر آنها در یک بازی با لهجه مازندرانی حرف بزنند، مشکلی دارد؟»


ابهران در بخش پایانی صحبت‌هایش افزود: «بیان چنین مسائلی واقعا زیبنده فوتبال ما نیست و امیدوارم فضایی به وجود بیاید که مربیان و اعضای کادرمدیریتی تیم های ما به جای استفاده از این الفاظ و تحت فشار گذاشتن داوران تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارند تا داوران هم بتوانند با آرامش کار خودرا دنبال کنند.»


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.