بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

اولین هنرستان هوانودی در ایران/ جای رشته هوانوردی در کشور خالی بود

موسس و مدیر هنرستان هوانوردی آسمان گفت: هنرستان هوانوردی آسمان بعنوان اولین هنرستان هوانودی در ایران و با هدف ترویج هوانوردی در جامعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان هواپیمایی کشوری شروع به فعالیت کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، معصومه حیدری فر موسس و مدیر هنرستان هوانوردی آسمان،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،‌ با اشاره به تاریخچه این هنرستان گفت: هنرستان هوانوردی دخترانه آسمان در سال 1382 با مجوز رسمی از هواپیمایی کشوری و وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کرد. هنرستان هوانوردی آسمان بعنوان اولین هنرستان هوانودی در ایران و با هدف ترویج هوانوردی در جامعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان هواپیمایی کشوری با کسب مجوزهای لازم شروع به فعالیت کرد.


وی ادامه داد: زمانی که دبیرستانی بودم دوست داشتم وکیل یا خلبان شوم که متاسفانه در دوره رژیم سابق امکان تحصیل در این رشته‌ها برای خانم‌ها وجود نداشت، اما خوشبختانه در رژیم جمهوری اسلامی خانم‌ها در تمامی رشته‌ها جایگاه خود را به دست آورده‌اند، که در این بین جای رشته هوانوردی در کشور خالی بود و توانستیم با تلاش‌های بسیار و کسب مجوزهای مورد نیاز  این مدرسه را تاسیس کنیم تا بتوانیم سهمی در آموزش این رشته برای دانش آموزان علاقه‌مند داشته باشیم.


7


حیدری فر گفت: سالیانه به طور میانگین 70 تا 100 دانش آموز در این هنرستان به تحصیل مشغولند و تاکنون در حدود 1900 دانش آموزش از این هنرستان فارغ التحصیل شده‌اند و اکثرا وارد بازار کار شده اند. تا ده سال هنرستان هوانوردی آسمان اولین و تنها هنرستان هوانوردی در ایران بود، در حال حاضر در سطح کشور 6 هنرستان هوانوردی وجود دارد که دو مدرسه دخترانه و مابقی پسرانه هستند.


وی ادامه داد: دانش آموزان پس از اخذ دیپلم هوانوردی و گردشگری می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه هوانوردی شده و در یکی از رشته‌های خلبانی، مهمانداری، مهندسی اویونیک(برق و مخابرات، دیسپچری، خدمات فرودگاهی، خدمات ایمنی زمینی، مهندسی A&P )تعمیر و نگهداری)هواپیما، مدیریت گردشگری و جهانگردی، راهنمای تور، مهمانداری، هتلداری، مدیر فنی (بند الف و ب) و …. مشغول به تحصیل شوند و تا مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و …. ادامه تحصیل دهند و وارد بازار کار شوند.


5


موسس و مدیر هنرستان هوانوردی آسمان ادامه داد: هنرجویان پس از  اخذ  مدرک بین المللی  B 1 و B 2 زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری هم در داخل و هم در خارج از کشور می‌توانند مشغول به فعالیت شوند. همچنین دانشجویان این رشته که سطح زبان انگیسی آنها خوب باشد می‌توانند از طریق فراخوان همکاری در رشته های (خلبانی، مهمانداری، دیسپچری) جذب ایرلاین‌های کشوری شوند و فارغ التحصیلان رشته گردشگری نیز می‌توانند بعنوان تور لیدر و نیروی اداری جذب آژانس های مسافرتی و هتلها شوند.


وی در پاسخ به اینکه پروژه های عملی دانش آموزان در کجا و به چه صورت انجام می شود،‌ نیز گفت: در این مدرسه علاوه بر آموزش‌های تئوری، آموزش‌های عملی نیز انجام می‌شود و این مدرسه به کارگاه‌های آموزشی متعدد هواپیمایی مجهز است و دانش آموزان می‌توانند در این کارگاه‌ها با اجزای هواپیما و تعمیر و نگهداری و نحوه کار آن آشنا شوند و همچنین برگزاری اردوهای آموزشی پرواز در آبیک قزوین، پیام و اردوگاه ورامین و اتوبان بابایی برای دانش آموزان به صورت عملی تا قبل از کرونا جزو برنامه های این هنرستان بوده است. علاوه بر آن دانش آموزان از کارگاه‌های تعمیر هواپیما در آشیانه ایرلاین ها بازدید میکنند تا از نزدیک با فعالیت آنها آشنا شوند.


3


حیدری فر همچنین درخصوص میزان استانداردهای این هنرستان نسبت به استانداردهای جهانی نیز گفت: دروسی که در این مدرسه تدریس می‌شود دروس بین المللی و تخصصی این رشته است که در تمامی دنیا تدریس می‌شوند و دانش آموزان در مقطع هنرستان از پایه با مباحث آشنا می‌شوند.


وی در پایان ضمن درخواست از وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر از بیشتر شهرهای کشور دانش آموزان علاقه مند به این صنعت دارم که مشغول به تحصیل هستند، خواهشی که از وزارت آموزش و پرورش دارم این است که رشته هوانوردی را در این مقطع مانند بقیه رشته های هنرستانی در سطح کشور اطلاع رسانی کند و همچنین دانش آموزان این رشته مجاز به تغییر رشته باشند تا دانش آموزان مجبور نشوند دوباره تکرار پایه کنند زیرا دانش آموزانی که در سنوات بعد مطلع میشود و تغییر رشته میدهند باید حتما تکرار پایه انجام دهند که این خود باعث میشود یکسال از درس عقب بیفتند و علاوه بر تحمیل هزینه های جانبی باعث کاهش انگیزه هنرآموزان نسبت به گرایش به رشته های دیگر میشود.


4


آدرس خیابان شهید مطهری ، بعد از مترو مفتح، پلاک 151


تلفن: 88742409


88742408


www.aseman.sch.ir


اینستا: @honarestanaseman


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.