بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

اعلام کناره‌گیری کامل «مقتدی صدر» از سیاست

رئیس جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای از فعالیت سیاسی کناره‌گیری کامل کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از سومریه نیوز، «مقتدی صدر»، رئیس جریان صدر عراق امروز- دوشنبه اعلام کرد که به طور کامل از سیاست کناره‌گیری می‌کند.


صدر با انتشار بیانیه ای در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:‌ «بسیاری از جمله آیت‌الله حائری گمان می‌کنند که این رهبری به لطف و یا دستور آنها آمده است. هرگز! این در وهله نخست، لطف پروردگار و سپس پدرمان بوده است که لحظه‌ای عراق را رها نکرده است.»


وی افزود:‌ «به رغم استعفا، نجف اشرف مثل همیشه بزرگترین مقر مرجعیت باقی خواهد ماند و من هرگز ادعای عصمت و اجتهاد و حتی رهبری نکرده‌ام و فقط وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام داده‌ام».


رهبر جریان صدر گفت: «من فقط به دنبال اصلاح انحرافی بوده‌ام که عامل اصلی آن نیروهای سیاسی شیعه به عنوان اکثریت بوده‌اند. من فقط خواستم آنها را به مردم نزدیک کنم تا درد و رنجشان را لمس کنند». 


در ادامه بیانیه صدر آمده است: « «با اینکه گمان می‌کنم کناره‌‌گیری آیت‌الله حائری صرفا خواست شخصی او نبوده است، من نیز تصمیمی به عدم دخالت در امور سیاسی گرفته‌ام و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را تعطیل می‌کنم».


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.