بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

ایجاد کانون‌های ایثار در دانشگاه‌ها ضروری است

با اعلام نتایج سومین المپیاد دانشجویی شاهد و ایثارگر در بخش دختران، معاون امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان کشور، از تشکیل کانون ایثار در دانشگاه‌ها خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از دانشگاه اصفهان، اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور در آیین اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان به لحاظ تاریخی بی‌نظیر و دانشگاه اصفهان نیز به لحاظ مشهوریت علمی و دانشمندان برجسته آن، سرآمد است. 


وی تاکید کرد: موضع رسمی سازمان امور دانشجویان بدهکاری به ایثارگران است و هر برنامه‌ای با این محور برگزار شود، برای ارج نهادن به مقام شهدا و ایثارگران است. ضیافتی به قصد معرفت‌افزایی در مشهد برگزار شد و طرح ورزشی نیز برای استعدادیابی برگزار کردیم تا در دانشگاه‌ها کانون ایثار داشته باشیم. 


دانشگاه محل رشد و پیشرفت ایران است


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم دانشگاه را محل رشد و پیشرفت ایران دانست و گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر به‌عنوان پیشگامان این مسیر هستند. دستاورهایی در این چند سال به‌دست آمد که راه چند صدساله را در چند دهه رفتیم. 


عباس مقتدایی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده مهم در دوران معاصر شناخته می‌شود و شهدا و ایثارگران نسلی هستند که برای دستیابی به الگوی اسلامی به نحو شایسته عمل کردند. خانواده این عزیزان نیز میراث‌دار آن‌ها هستند. 


وی افزود: امروز در سطح جهانی توانستیم در مرزهای دانش کارهای مهمی انجام دهیم. ناوهای آمریکایی جرئت آمدن به منطقه خلیج فارس را ندارند و علت اصلی آن است که به فناوری‌های به‌روز دست پیدا کرده‌ایم. همچنین به پیشرفت‌های بزرگی در زمینه پزشکی و هوا و فضا رسیده‌ایم. 


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه مادر و پیشرو اقدامات خوبی انجام داده است. در مجلس تمام تلاش و حمایت خود را از مجموعه علمی و تربیتی کشور انجام خواهیم داد. 


دانشجو با حساسیت، از ایران صیانت کند


رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشجویان امروز باید مطالبه‌گر باشند و با توجه ویژه و حساسیت بر غذای فکر، مانند پدران خود که از مرزهای فیزیکی کشور صیانت کردند، از مرزهای فکری و اسلامی صیانت کنند. 


حسین هرسیج، افزود: دانشگاه پس از کرونا به نشاط و شادابی نیاز داشت تا آنچه از دست رفته بود، جبران شود که این المپیاد فرهنگی و ورزشی فرصت خوبی برای آن ایجاد کرد. 


وی با اشاره به نقش موثر استفاده درست از فضای مجازی، گفت: فضای مجازی فرصت‌هایی فراهم کرد که از آن نیز باید استفاده کرد و علاوه بر مصرف‌کننده، باید مولد نیز باشیم. اگر تولیدات بیش از مصرف باشد، می‌توان از فضای مجازی به نفع کشور استفاده کرد. 


رئیس دانشگاه اصفهان، تاکید کرد: انتظارات از دختران خانواده شاهد و ایثارگر بالا است. همانطور که در عرصه ورزش می‌توانند مایه نشاط باشند، در بحث فرهنگی نیز می‌توانند موتور محرکه دانشگاه باشند. پدران این عزیزان توانستند کشور را به طور فیزیکی با روحیه ایثار و فداکاری صیانت کنند که این مایه افتخار است. اکنون نیز با تهدیدات زیادی مواجه هستیم که اکثرا تهدیدات نرم هستند. باید حساسیت بیشتری در غذای فکر خود داشته باشیم. 


اعلام نتایج سومین المپیاد دانشجویی شاهد و ایثارگر در بخش دختران


همچنین رضا قاسم‌نژاد، معاون فنی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم نیز در این مراسم با بیان اینکه ۵۰ دانشگاه و حدود ۵۰۵ ورزشکار در هفت رشته در بخش دختران سومین المپیاد دانشجویی شاهد و ایثارگر باهم به رقابت پرداختند، اظهار کرد: طبق سیاست‌های موجود از حداکثر نیروهای فنی در هیئت‌های ورزشی استفاده کردیم. 


وی افزود: در این دوره رقابت‌ها، ۲۲ داور ملی و ۱۳ داور بین‌المللی حضور داشتند و ۱۰ بازیکن ملی‌پوش در مسابقات شرکت کردند. 


قاسم‌نژاد در توضیح امتیازبندی نهایی، گفت: ۱۰ دانشگاه برتر انتخاب شدند که دانشگاه فردوسی مشهد با کسب ۱۱۳ امتیاز، الزهرا ۵۶ و تهران ۴۷ امتیاز مقام اول تا سوم این دوره از رقابت‌ها را کسب کردند. دانشگاه اصفهان نیز به‌عنوان میزبان این رقابت‌ها، مقام چهارم را کسب کرد و دانشگاه‌های شهید بهشتی، بیرجند، یزد، بوعلی سینا، امیر کبیر و ارومیه نیز به ترتیب پنجم تا دهم شدند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.