بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

درخواست دمشق از شوای امنیت برای محکومیت صریح تجاوزهای اسرائیل

دولت سوریه سازمان ملل و شورای امنیت را به محکومیت صریح حملات رژیم صهیونیستی فراخواند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از العربی الجدید،‌ دمشق روز گذشته- شنبه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست تا حملات اسرائیل به نقاط غرب «طرطوس» در شامگاه پنجشنبه را به طور صریح محکوم کنند. 


وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که دمشق حق پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزارهای مناسب و مورد تایید قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد را برای خود محفوظ می‌دارد. 


در این نامه آمده است:‌ «اوضاع بین‌الملل به‌طور کل و خاورمیانه به‌طور خاص مرحله‌ای شکننده و حساس را پشت سر می‌گذارد که تاب تحمل تشدید تنش‌های بیشتر را ندارد. به رغم این شرایط، مقام‌های رژیم اشغالگر اسرائیل مصمم به اتخاذ یک رویکرد خطرناک تشدید تنش هستند که سطح تهدیدها و چالش‌های موجود در برابر صلح را افزایش می‌دهد».


وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: «سوریه از دبیر کل و شورای امنیت می‌خواهد که حملات اسرائیل را به طور صریح و آشکار محکوم و آنها را نقض عمدی و مکرر حاکمیت یک کشور عضو سازمان ملل متحد و تهدید مستقیم صلح و امنیت منطقه و جهان  توصیف کنند». 


دولت سوریه پنج شنبه گذشته اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور با تهاجم هوایی اسرائیل از دریا در جنوب غرب استان طرطوس مقابله کرده و بیشتر موشک‌هایی را که اطراف شهرهای حماه و طرطوس را هدف قرار داده بودند، سرنگون کرده است. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.