بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

تصمیم اوکراین برای خروج از توافق هسته‌ای با روسیه/ اذعان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به پیشرفت چشمگیر در برنامه هسته‌ای ایران/ نامه ۱۵ نهاد آمریکایی به بایدن در حمایت از احیای برجام

تصمیم اوکراین برای خروج از توافق هسته‌ای با روسیه، اذعان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به پیشرفت چشمگیر در برنامه هسته‌ای ایران و نامه ۱۵ نهاد آمریکایی به رئیس‌جمهوری این کشور در حمایت از احیای برجام از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، ۱۵ نهاد و سازمان آمریکایی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور خواستار احیای برجام و استفاده از فرصت تاریخی جاری برای این امر شده‌اند.


– وزارت خارجه سوریه طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواستار محکومیت حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به این کشور توسط این نهاد شد.


– وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به پیشرفت‌های چشمگیر برنامه هسته‌ای ایران، گفت که قابلیت‌های هسته‌ای این کشور به مرحله غیرقابل بازگشت رسیده است.


– وزارت خارجه قطر در حساب توئیتری خود نوشت که معاون وزیر خارجه این کشور در امور منطقه‌ای، در تهران با مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است.


– شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه دزدی‌های دریایی خود، یک کشتی دیگر حامل سوخت یمن را توقیف کرده است.


– سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که جوهر کار دیپلمات‌های آمریکایی در خارج از کشور ایجاد کانون‌های تنش در سراسر جهان است.


– : مقام‌های اوکراین از تصمیم خود برای خروج از توافق همکاری هسته‌ای با روسیه خبر دادند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.