بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

خاطرات کوشنر از دیدار با هیئت سعودی در دوره ریاست ترامپ

داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری پیشین آمریکا جزئیات دیدار خود با هیئت سعودی را فاش کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از سی ان ان، «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری پیشین آمریکا جزئیات دیدار خود با هیئت سعودی به ریاست «فهد بن عبدالله تونسی»، رئیس هیئت مدیره مرکز ملی سنجش عملکرد عمومی دستگاه‌های عربستان را فاش کرد.


کوشنر در خاطرات اخیر خود در کتاب «شکستن تاریخ» از دیدار با هیئت سعودی به ریاست فهد بن عبدالله تونسی که قبلا به عنوان مشاور دربار سلطنتی عربستان منصوب شده بود، صحبت کرده ونوشته است: «هنگامی که فلین، بنن و من در نیویورک با یک هیئت کوچک سعودی به رهبری دکتر فهد بن عبدالله تونسی دیدار کردیم، توضیح دادیم که آنها با باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین در رابطه با مواضع او درباره تعدادی از چالش‌ها در منطقه، از جمله سوریه، داعش، ایران و یمن تعامل پویایی داشته‌اند».


کوشنر گفت: «آنها (سعودی‌ها) از شروع یک رابطه جدید و سازنده‌تر با دولت ما هیجان‌زده بودند اما من و بنن سرسخت بودیم».


وی افزود: «ما به سعودی‌ها گفتیم که آنها باید از تامین مالی تروریسم دست بردارند، کارنامه خود را در موضوع حقوق زنان بهبود بخشند، هزینه‌های ارتش خود را بپردازند و گام‌هایی را برای همکاری با اسرائیل بردارند. همچنین تاکید کردیم که اگر آنها متعهد به پیشرفت حقیقی در این اهداف نباشند، به ایجاد رابطه علاقه‌ای اهمیت نخواهیم داد».


کوشنر در پاین گفت:‌«فهد به ما اطمینان داد که تغییر در حال انجام است و ما از اصلاحاتی که آنها قصد انجام آن را دارند، شگفت زده خواهیم شد».


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.