بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

هزینه عمل چشم گربه ای سال 1401


قطعا وقتی به دنبال راهی برای اصلاح فرم چشم‌هاتون می‌گردین، از اهمیت چشم‌ها در زیبا دیده شدن خودتون خبر دارین. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث میشه جذاب دیده بشین، حالت و مدل چشم‌هاست، به همین خاطر افراد زیادی از راهکارهای مختلف درمانی برای اصلاح فرم چشم‌هاشون استفاده می‌کنن. عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی از جمله عمل‌های زیبایی است که تونسته محبوبیت زیادی رو در بین زیباجوها به دست بیاره. اساس این روش اصلاح پلک‌های افتاده ست که باعث می‌شه چشم‌ها درشت‌تر و کشیده‌تر به نظر بیان.


یکی از دغدغه‌های اصلی طرفداران این روش هزینه‌های جراحی چشم گربه ای است که ممکن هست هرکسی رو با چالش همراه بکنه. به خاطر اهمیت بالای این موضوع در این محتوا سعی کردیم تمام عواملی رو که باعث تعیین هزینه‌های این عمل زیبایی میشه رو بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشین.


عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی چیست؟


امروزه عمل جراحی چشم‌ گربه ای به عنوان یکی از محبوب‌ترین و شایع‌ترین عمل‌های زیبایی شناخته می‌شه. در این عمل زیبایی معمولا پزشک تغییراتی رو در فرم پلک پایینی چشم‌ها ایجاد می‌کنه و باعث می‌شه که چشم‌ها درشت‌تر و کشیده‌تر از حد معمول دیده بشن.


در عمل جراحی چشم گربه‌ای پزشک از گوشه‌های داخلی چشم تغییرات رو ایجاد می‌کنه و این امکان برای فرد زیباجو وجود داره که علاوه بر درشت و کشیده‌تر کردن چشمای خودش، افتادگی پلک‌ها و پف زیر چشماشو از بین ببره.


عمل چشم گربه‌ای بیشتر کاربرد زیبایی داره نه درمانی. قطعا تناسب چشم‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی به حساب میاد، به همین دلیل افراد زیادی میل به انجام این عمل جراحی دارن، اما آشنا نبودن با هزینه‌ها ممکنه اون‌ها رو برای تصمیم‌گیری با مشکلاتی همراه کنه.


 


عمل جراحی چشم گربه ای برای چه افرادی مناسب هست؟


اولین نکته مهمی که برای انجام این عمل زیبایی باید در نظر بگیرین، داشتن سلامت عمومی هست. چون فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیره و هرگونه محدودیتی در این رابطه شما رو از انجام عمل منع می‌کنه. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستین یا پزشک مصرف داروی خاصی رو برای شما ضروری می‌دونه، بهتره که پزشک رو به خوبی در جریان بذارین و یا اگه نسبت به دارو یا مواد خوراکی خاصی حساسیت دارین، بهتر هست پزشک باخبر باشه.


به طور کلی اگر بخواین کاندید مناسبی برای عمل چشم گربه‌ای باشین، پلک‌هاتون نباید حالت افتادگی، چروک و پف داشته باشه. البته این به این منظور نیست که افراد دارای این مشکلات نمی‌تونن این عمل رو انجام بدن، بلکه این افراد باید قبل از عمل چشم گربه ای با استفاده از تکنیک لیفت چشم‌ها این مشکلات رو برطرف کنن.


به شما توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی به یک کلینیک عمل چشم گربه‌ای مراجعه کنین و به خوبی با متخصصان مشورت کنین، چون برخی افراد انتظارات غیرواقعی از این عمل دارند. مشاوره به خوبی به شما کمک می‌کنه که نتایج عمل رو پیش‌بینی کنین و انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشین.


عمل چشم گربه ای به چند روش مختلف انجام می‌شه؟


برای این عمل جراحی روش‌های مختلفی ابداع شده است که هرکسی بنا به نیازی که داره می‌تونه از اونها بهره ببره. به طور کلی عمل جراحی چشم گربه ای به 5 روش مختلف انجام می‌شه که در ادامه با اونها آشنا می‌شیم.


.    عمل جراحی کانتوپلاستی


این عمل جراحی معمولا نیازی به بیهوشی عمومی نداره و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شه، اما در برخی موارد بنا به صلاحدید پزشک ممکن هست فرد تحت بی‌هوشی عمومی قرار بگیره. مدت زمانی که برای این عمل نیازه تقریبا 2 تا 4 ساعت هست.


پزشکان این روش رو با ایجاد برشی در عضله حلقوی چشم شروع می‌کنن و بعد تاندون کانتال خارجی رو که در بخش کناری چشم‌ها قرار داره رو از استخوان جدا می‌کنن و می‌برن. در مرحله بعد جراح باید ساختار پلک پایین رو به تاندون‌ها برسونه.


درواقع همین موضوع باعث می‌شه که ساختار چشم کمی به سمت بالا کشیده بشه تا به استخوان برسه، در قدم بعدی پوست‌هایی که اضافه اومده باشه، برش می‌خورن و محل بریدگی با بخیه به هم وصل می‌شه.


افرادی که حالت چشماشون خسته یا اصطلاحا خمار به نظر می‌رسه می‌تونن از این عمل نهایت استفاده رو ببرن. برخی عوامل مثل افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی ناسالم می‌تونه نتایج عمل رو تحت تاثیر قرار بده.


در نظر داشته باشین که این روش بیشتر به عنوان روش ترمیمی در نظر گرفته میشه. کانتوپلاستی خود دارای چندین تکنیک مختلف هست که در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم:


·       کشیده شدن گوشه خارجی چشم‌ها یا لترال کانتوپلاستی


برای اصلاح افتادگی پلک بالا و کشیده شدن چشم‌ها معمولا پزشکان از روش لترال استفاده می‌کنن، در موارد بسیار محدودی از این روش برای اصلاح فرم پلک پایینی استفاده میشه. روش لترال در بین مدل‌های کره‌ای از محبوبیت بسیار بالایی برخورداره و معمولا از این روش برای رفع افتادگی پلک بالا استفاده می‌کنن.


جراحان در این روش علاوه بر بالا بردن پلک‌ها و صاف کردن نواحی دور چشم، گوشه‌های خارجی چشم رو هم به سمت بالا می‌کشن تا اصطلاحا چشم‌ها حالت گربه‌ای پیدا کنن.


·       روش کانتوپکسی


بعضی کلینیک‌ها ممکنه از اصطلاح کانتوپکسی به جای کانتوپلاستی استفاده کنن، اما باید بدونین که این دوتا روش باهم متفاوت هستن. درواقع در عمل کانتوپکسی برش‌ها در عضله حلقوی ایجاد نمی‌شن و هیچ تاندونی بریده نمی‌شه.


برای کشیدن چشم‌ها در روش کانتوپکسی از بخیه استفاده می‌کنند و عضله حلقوی و تاندون کانتال خارجی رو به هم نزدیک می‌کنن و اون‌ها رو با نخ بخیه جمع می‌کنن. در ادامه عمل در قسمت پلک‌های پایینی کمی پوست اضافه جمع می‌شه که پزشک اون‌ها رو برمی‌داره تا ظاهر چشم‌ها حالت افتاده نداشته باشن.


57


·       روش اکتروپیون یا از بین رفتن افتادگی پلک پایین


این روش بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیره که افتادگی یا شل شدن پوستشون ناشی از افزایش سن و کاهش کلاژن‌سازی پوست هست. عوارض ناشی از این موارد معمولا خیلی زود در اطراف پوست چشم ظاهر می‌شن و اون‌ها رو تحت تاثیر قرار میدن؛ چون معمولا هم نازک‌تر هستن و هم حساس‌تر.


اگه افتادگی پلک پایین شدید نباشه، می‌تونین اون رو با روش‌های دیگه‌ای هم ترمیم کنین، اما اگه پلک‌های پایین به سمت خارج برگشته باشن، استفاده از روش اکتروپیون مناسب‌ترین روش هست.


هزینه جراحی چشم گربه ای چقدر هست؟


به طور کلی عوامل خیلی زیادی روی تعیین هزینه‌های عمل چشم گربه ای تاثیر می‌ذارن که در ادامه به مهم‌ترین اون‌ها اشاره می‌کنیم:


·       روش انتخابی شما برای کانتوپلاستی


همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، روش‌های مختلفی برای این عمل جراحی وجود داره. این روش‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستن و اکثرا برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرن که هر کدوم از اون‌ها دارای پیچیدگی خاصی هستن. هرچقدر پیچیدگی عمل جراحی بیشتر باشه، مسلما هزینه‌های بیشتری رو هم شامل میشه.


در برخی موارد نیاز هست که از یک عمل دیگه مثل لیفت کمک گرفته بشه تا نتیجه کاملا رضایت‌بخش باشه. قطعا در افرادی که نیاز دارن از عمل‌های ترکیبی استفاده کنن، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنه.


·       دستمزد تیم پزشکی


هرچقدر پزشک جراح تخصص و دانش بیشتری داشته باشه، متعاقبا هزینه بیشتری رو به عنوان دستمزد پیشنهاد میده. توجه داشته باشین که این جراحی زیبایی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هست؛ پس زمانی که اقدام می‌کنین حواستون باشه مهارت و تجربه یک پزشک متخصص رو به دستمزد کم یه پزشک بی‌تجربه دیگه نفروشین.


·       هزینه کلینیک و بیمارستان


معمولا جراحی چشم گربه ای نیاز به بیهوشی عمومی داره، پس یا باید در بیمارستان یا در کلینیک‌های خیلی حرفه‌ای و مجهز انجام بشه. اگه در بیمارستان انجام بشه، چون فضا کاملا مجهز هست و تیم پزشکی حضور دارن قطعا هزینه بیشتری رو به نسبت کلینیک‌ها دریافت می‌کنن.


·       داروها و مراجعات بعدی


پزشکان معمولا برای جلوگیری از عوارض احتمالی مثل درد و عفونت داروهایی رو تجویز می‌کنن که باید برای تهیه این داروها هزینه‌هایی رو بپردازین. همچنین مراجعات بعدی برای انجام معاینات هم می‌تونه هزینه‌هایی رو شامل بشه.


 


  • شماره تماس: 44110999-021
  • مشاوره مجازی و رایگان: 09120408890
  • آدرس: ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوچه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه پنجم


58


کلینیک عمل چشم گربه ای در تهران


با توجه به استقبال بالای مردم برای انجام این عمل، کلینیک‌های خیلی زیادی این عمل زیبایی رو به بهترین نحو ممکن انجام میدن. همونطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم این عمل از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هست و علاوه بر پزشک متخصص جراح، به دکتر بیهوشی هم نیاز داره.


پس برای عمل باید به کلینیکی مراجعه کنین که هم از لحاظ تجهیزات و هم از لحاظ تیم پزشکی دارای کیفیت بسیار بالایی باشه. بهترین کلینیک‌های جراحی چشم گربه ای در تهران وجود دارن که می‌تونن این عمل رو با پایین‌ترین ریسک خطر به همراه نتیجه‌ای فوق‌العاده برای شما انجام بدن.


 


آیا عمل چشم گربه ای با بیهوشی انجام می شود؟


با توجه به برش‌هایی که در این عمل زیبایی انجام میشه و همینطور پیچیدگی‌هایی که داره پزشکان، مراجعه‌کننده‌های خودشون رو بی‌هوش می‌کنن. البته در برخی موارد نادر که تغییرات بسیار جزئی هست نیازی به بی‌هوشی کامل وجود نداره.


 


مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از عمل چشم گربه ای بدونین


هر عملی نیاز به یک‌سری مراقبت‌های قبل از عمل داره، از مهم‎ترین نکاتی که در رابطه با عمل جراحی چشم گربه ای وجود داره، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:


  • قبل از هر تصمیم جدی به خوبی با پزشک خود مشورت کنین و تمامی جوانب جراحی رو در نظر بگیرین.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی رو مصرف می‌کنین، حتما پزشک رو در جریان قرار بدین.
  • انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشین.
  • حداقل دو هفته قبل از عمل مصرف داروهایی مثل آسپرین و داروهای ضد التهابی رو قطع کنین، چون باعث رقیق شدن خون می‌شن و ممکن هست در طول عمل باعث ایجاد خونریزی بشن.
  • بهتره 2 هفته قبل از عمل مصرف هرگونه دخانیات رو به خصوص قلیان و سیگار رو قطع کنین.


مهم‌ترین توصیه‌هایی که باید بعد از عمل چشم گربه ای بهشون عمل کنین


عمل کردن به این توصیه‌ها بهتون کمک می‌کنه که زودتر دوران نقاهت رو پشت سر بذارین. این توصیه‌ها به شرح زیر هستن:


  • بعد از عمل خیلی مهمه که به خوبی استراحت کنین.
  • هرگز بدون تجویز پزشک از داروهای مسکن دیگه استفاده نکنین.
  • داروهایی که پزشک براتون تجویز کرده رو سر زمان مشخص شده مصرف کنین.
  • در هنگام خوابیدن یا دراز کشیدن سر رو بالاتر از بدن قرار بدین تا به چشم‌ها فشاری وارد نشه.
  • بهتر هست تا چند روز به گوشی، لپ‌تاپ یا کامپیوتر نگاه نکنین، مطالعه هم توصیه می‌شه که تا زمان بهبودی انجام نشه.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جدا خودداری کنید.
  • بهتره تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده از خونه خارج نشین، اگر مجبور بودین حتما از عینک آفتابی استفاده کنین.
  • از گذاشتن لنزهای طبی و زیبایی تا چند هفته اجتناب کنین.
  • حداقل تا 8 ساعت بعد از عمل حموم نرین.
  • استخر نرین و از دوش گرفتن با آب پرفشار دوری کنین.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.