بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

راهنمای خرید پچ پنل


پچ پنل یکی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه موجود در جهان محسوب می‌شود که کاربردهای بسیار فراوانی دارد. شاید برای شما سوال پیش بیاید پچ پنل چیست و چه کاربردی دارد؟  توجه داشته باشید که در این مقاله به مواردی همچون ضرورت استفاده از پچ پنل و نکاتی که هر فرد در هنگام خرید پچ پنل باید بداند پرداخته می‌شود. در ادامه بهترین برند پچ پنل در سال ۱۴۰۱ به شما معرفی می‌گردد، در نتیجه هر کاربر می‌تواند با مطالعه راهنمای خرید پچ پنل یک انتخاب درست را تجربه کند.


در انتها نیز یکی از بهترین فروشگاه هایی که هر کاربر می‌تواند با ورود به آن پچ پنل مورد نظر خود را زیر قیمت بازار خریداری کند را معرفی می‌کنیم. اگر تصمیم دارید اطلاعات کاملی نسبت به موارد ذکر شده به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان راهنمای خرید پچ پنل همراه ما باشید.


پچ پنل چیست و چه کاربردی دارد؟


پچ پنل یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه است که بر روی آن تعدادی پورت قرار دارد و امکان اتصال کابل‌ LAN و کابل فیبر نوری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که پچ پنل‌ها از لحاظ تعداد پورت با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع برخی از آن‌ها تعداد پورت کمی دارند و برخی دیگر از تعداد پورت زیادی برخوردار می‌باشند که این مسئله در ابعاد و قیمت پچ پنل تاثیر مستقیم می‌گذارد. لازم به ذکر است بدانید که با استفاده از پچ پنل می‌توان دستگاه‌های مختلف را به هم متصل کرد. به همین دلیل می‌توان این قطعه را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرکز داده معرفی کرد.


در ادامه تصمیم داریم اطلاعاتی را در مورد کاربردهای پچ پنل در اختیار شما قرار دهیم. اولین کاربرد پچ پنل اتصال خطوط ورودی و خروجی برای پیوند دادن چندین پورت شبکه به یکدیگر است. این نکته را در نظر داشته باشید زمانی که پچ پنل بخشی از شبکه LAN باشد شما می‌توانید کامپیوترها را به یکدیگر وصل کرده یا حتی آن‌ها را به خطوط خروجی متصل نمایید. در ثانی وجود پچ پنل باعث می‌شود که شما بتوانید شبکه را به شبکه وسیع‌تر یا اینترنت متصل کنید.


هنگام خرید پچ پنل به چه نکاتی توجه کنیم؟


مطمئنا می‌دانید که در هنگام خرید پچ پنل باید به برخی نکات توجه کنید. زیرا اگر با دید بسته برای خرید پچ پنل اقدام کنید مطمئنا نمی‌توانید یک انتخاب درست را انجام دهید. برای مثال باید بدانید که بین پچ پنل Loaded یا Unloaded کدام یک بهتر است. یا اینکه اندازه و ظرفیت پورت در یک پچ پنل باید به چه میزان باشد. از سوی دیگر باید نسبت به نوع پچ پنل هم اطلاعات دقیقی داشته باشید. در ادامه مقاله با تمامی این موارد به علاوه متداول ترین سوال (پچ پنل PoE بخریم با نه؟) که تمام کاربران مطرح می‌کنند آشنا خواهید شد. پس پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را با دقت بالایی مطالعه نمایید.


پچ پنل Loaded یا Unloaded؟ کدام یک بهتر است؟


در گام اول بهتر است بدانید کیستون‌ها و پنل‌های پچ پنل Loaded از قبل نصب شده‌اند اما پچ پنل‌های Unloaded خالی هستند و هیچ چیزی در داخل آن ها نصب نشده است. در ادامه بهتر است بدانید انعطاف پذیری پچ پنل‌های Unloaded بیش‌تر از پچ پنل Loaded می‌باشد. چون اتصالات MTP و LC به صورت گسترده در پچ پنل‌های Loaded مورد استفاده قرار می گیرد در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید اگر در این نوع از پچ پنل پورتی معیوب گردد دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد و حتی امکان تعویض آن هم وجود ندارد. در نقطه مقابل انعطاف پذیری پچ پنل‌های Unloaded به شما این اجازه را می‌دهند تا پورت‌های آسیب دیده را تعویض کنید.


از سوی دیگر امکان نصب مونتاژهای اضافه‌ای که خودتان خریداری کرده‌اید بر روی پچ پنل‌های Unloaded امکان پذیر است. با توجه به مواردی ذکر شد هر کاربر باید قبل از خرید نیاز های خود را در نظر بگیرد تا بتواند بین پچ پنل Loaded یا Unloaded یک نمونه را انتخاب کند.


5632


تعداد و اندازه پچ پنل


در گام اول بهتر است بدانید رک واحد اندازه گیری پچ پنل شبکه می‌باشد. در واقع عبارت رک برای توصیف کردن ارتفاع تجهیزات الکترونیکی طراحی شده است و با عنوان U یا RU شناخته می‌شود. البته اندازه عرض و ارتفاع پچ پنل باید بر اساس برنامه شما تنظیم شود. اما در مجموع هر زمان در هنگام خرید پچ پنل به عبارت 1U برخورد کردید بدانید که نشانگر یک واحد است. این مسئله با همین فرمول ادامه دارد برای مثال به 2U به دو واحد رک اشاره دارد. در ادامه بهتر است در مورد اندازه تجهیزات با تراکم بالا اشاره کنیم این اندازه با 2RU و 4RU نشان مشخص می‌شود.


نوع پچ پنل


مطمئناً در هنگام خرید پچ پنل باید اطلاعات کاملی نسبت به انواع آن‌ها در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است بدانید پچ پنل در انواع UTP، SFTP و غیره تولید می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که پچ پنل‌ها مانند مابقی تجهیزات شبکه همچون پچ کورد و کابل شبکه در گروه‌های مختلفی همچون CAT1 الی CAT8 وجود دارند که از لحاظ سرعت با یکدیگر متفاوت هستند. از سوی دیگر پچ پنل‌ها از نظر نوع ساختار به دو نوع ماژولار و غیر ماژولار تقسیم می‌شوند. به همین دلیل می توانید بر اساس نیاز خود یک نمونه را انتخاب کرده و خریداری نمایید.


563


پچ پنل PoE بخریم با نه؟


توجه داشته باشید برای نصب و راه اندازی تجهیزات مختلفی همچون دوربین مداربسته، انتقال صوت و بسیاری از موارد دیگر در بستر اینترنت می‌توانید از پچ پنل‌های PoE استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید عدم وجود پچ پنل PoE باعث می‌شود تا برای نصب دوربین مدار بسته، یک پریز برق برای متصل کردن آداپتور دوربین به آن در نزدیکی دوربین تعبیه نمایید. همانطور که می‌دانید در بسیاری از فضاها امکان قرار دادن پریز برق وجود ندارد. در نتیجه اگر از پچ پنل PoE استفاده کنید دیگر نیازی نیست آداپتور دوربین را به پریز برق متصل کنید. چون برق مورد نیاز دوربین توسط کابل اترنت تامین می گردد در نتیجه پیشنهاد می شود پچ پنل poe خریداری نمایید.


بهترین برند پچ پنل در سال ۱۴۰۱


توجه داشته باشید پچ پنل‌ لگراند و پچ پنل‌ نگزنس جزو بهترین پچ پنل‌های‌ موجود در جهان هستند. زیرا از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و به همین دلیل بخش اعظمی از بازار فروش پچ پنل در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. این دو شرکت محصولات متنوعی دارند در نتیجه قدرت انتخاب یک کاربر در هنگام خرید پچ پنل بسیار بالا می‌باشد. اگر قصد خرید پچ پنل گراند یا پچ پنل نگزنس را دارید تنها کافی است بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.


در سال ۱۴۰۱ از کجا پچ پنل بخریم؟


وب سایت برقچی در حال حاضر یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین است که شما میتوانید برای خرید پچ پنل به این وب سایت مراجعه کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که وب‌سایت برقچی به دلیل داشتن حق واردات و بستر اختصاصی فروش محصولات اصل را زیر قیمت بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


نتیجه گیری


در این محتوا اطلاعات دقیقی نسبت به انواع پچ پنل در اختیار شما قرار داده شده است. در حال حاضر شما می‌دانید که بهترین پچ پنل‌ها توسط کدام شرکت‌ها تولید می‌شوند. از سوی دیگر با بهترین فروشگاه آنلاین که در حوزه فروش تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند هم اشنا شد‌ه‌اید. در نهایت امیدواریم مطالب موجود در راهنمای خرید پچ پنل برای شما مفید بوده باشد. 


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.