بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

برخورد جدی قوه قضاییه با برهم‌زنندگان آرامش جامعه

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه با افرادی که آرامش جامعه را برهم می‌زند با جدیت برخورد می‌کند.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه اولین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران درپاسخ به این سوال که به گفته پلیس برخی از سارقان سوابق متعددی از سرقت دارند و به طور مثال ۴۰ تا ۵۰ بار سابقه دارند و احکامی که برای آنها در نظر گرفته می شود بازدارنده نیست، گفت: این گزارشات که مطرح می‌شود درست نیست و کسی که به طور مثال ۵۰ بار سابقه دارد قانون اجازه نمی دهد آزاد شود حال ممکن است یک نفر در زندان بگوید متنبه شدم و آزاد شود و بعدا در جامعه مرتکب جرم شود.


وی ادامه داد: الحمدلله پلیس به وظایف خود بسیار خوب عمل می کند قوه قضاییه با افرادی که آرامش جامعه را برهم می زند به جد برخورد می کند و پلیس هم باید با  جدیت با این افراد برخورد کند تا جامعه به آرامش برسد.


او درباره آزمون وکالت گفت: مجلس قانون را اگر ابهام دارد تفسیر کند و شورای نگهبان تایید کند و کسی حق ندارد تمکین نکند.


معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز مجلس در این زمینه جلسه دارد و بعد هم مصوبه مجلس به تایید شورای نگهبان می رسد و بعد برای همه از جمله قوه قضائیه لازم الاجرا است.


وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: براساس سند تحول قضایی موضوع اصلاح مجرمان به عنوان ماموریت ششم پیش بینی شده است.نظام حرفه آموزی و اشتغال باید متحول شده و جهشی عمل کنیم.


وی ادامه داد: میزان اشتعال در فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۹ درصد، در اردیبهشت امسال ۶۷ درصد و در خرداد امسال  ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین میزان پرداختی به زندانیان نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است.


وی ادامه داد: از سوی دیگر تعداد زندانیان جدیدالورود، متهمان بازداشتی، بازداشتهای کوتاه مدت، زندانیان دارای محکومیت دیه عمد و غیرعمد کاهش پیدا کرده است در مقابل نیز تعداد زندانیان زندان باز، تعداد زندانیان شاغل تعداد زندانیانی که از آزادی مشروط استفاده کرده‌اند، افزایش پیدا کرده که این بسیار مطلوب است. البته تاکید می کنم وقتی گفته می‌شود زندانیان از آزادی مشروط استفاده کنند هدف این نیست که افراد شرور از این ارفاقات استفاده کنند نه قانون اجازه می دهد و نه متولیان امر انجام می‌دهند. تعداد اندکی از زندانیان شرور هستند و درصد بالایی از زندانیان به دلیل یک لغزش در زندان هستند و الان هم متنبه هستند. افرادی که آسایش مردم را برهم می زنند و  با موبایل قاپی و زورگویی، امنیت نظام را خدشه دار کنند قوه قضائیه برخورد می کند و حتما باید پلیس وارد عمل شود  و نباید از نهادهای ارفاقی استفاده کنند.


وی ادامه داد: همچنین تعداد کل ملاقات افزایش داشته است تعداد زندانیان تحت مراقبت الکترونیکی افزایش پیدا کرده که بسیار خوب است. ما سازمان زندانها انتظار داریم تعامل خوبی با بنیاد تعاون برقرار کنند که البته این موضوع ایجاد شده است.


حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: ما به بنیاد تعاون اعلام کردیم برنامه بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت خود را با قید فوریت اعلام کنند تا نسبت به سیاست گذاری کلی اقدام و عمل شود.


وی ادامه داد: با انجام برنامه هایی که اعلام شده تا پایان سال به طور میانگین اشتغال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد پیدا خواهد کرد و این دور از ذهن نیست.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.