بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

روحیه اقتصادی نباید به هر قیمتی بین دانش‌آموزان ترویج شود

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نمی‌خواهیم روحیه اقتصادی را به هرقیمتی بین دانش آموزان ترویج کنیم.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در دومین روز اجلاس مدیران و روسای آموزس‌وپرورش گفت: نمی‌خواهیم روحیه اقتصادی را به هرقیمتی بین دانش آموزان ترویج کنیم. تحول در اقتصاد باید از آموزش‌وپرورش آغاز شود و با توجه به سوابق یوسف نوری فرصتی کم نظیر پیش آمده است.


او یادآوری کرد: باید بتوانیم از نمودها و الگوهای موفق در تصمیم‌گیری درست، تولید، پس انداز و مصرف استفاده کنیم و کارگاه‌های حل مسئله اقتصادی داشته باشیم و به سمت المپیادهایی با این رنگ و بو برویم.


خاندوزی با اشاره به اینکه قالب ها متنوع است و مسیر بلندی پیش رو وجود دارد گفت: در مورد مسائل کاری بین آموزش‌وپرورش و وزارت اقتصاد کارهایی شده که در ماه های آینده اخبارش را می‌شنوید.


وزیر اقتصاد و دارایی در مورد همکاری با بانک مرکزی توضیح داد: طی همکاری با بانک مرکزی تلاش کردیم که مشکلاتی که در بانک سرمایه وجود داشت را حل و فصل کنیم و احیایی صورت بگیرد.


او ادامه داد: گردش مالی خانواده بزرگ آموزش و پرورش رسوبی را در اختیار شبکه بانکی کشور قرار می دهد و شبکه بانکی کشور مکلف است از منابع و امکانات موجود استفاده کند. برای اینکه این نهاد پرثمر راهش را ادامه دهد کوتاهی نمی‌کنیم و امیدواریم مجموعه اقداماتی که کلید واژه تحول رئیس جمهور است در حوزه تربیت انسانی رخ بدهد چراکه بزرگترین سرمایه کشورها برای تحول اصلاح ساختار معیوب انسانی است.


او تاکید کرد: اگر این موانع را برداریم هیچ امر ناشدنی پیش پای مردم باقی نمی ماند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.