بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در خیابان جمهوری

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع یک مورد حریق در انبار کالا در محدوده خیابان جمهوری خبر داد.


جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، درباره جزییات حادثه آتش‌سوزی ظهر امروز در مرکز تهران گفت: ساعت ۱۳:۴۰ ظهر امروز یک مورد آتش سوزی انبار کالا در خیابان ملت پایین‌تر از خیابان جمهوری به سامانه  ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد.  


وی با بیان اینکه در ادامه نیروهای چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تانکر آب و خودروی مجهز به تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: آتش‌نشانان پس از پنج دقیقه در محل حاضر شدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان شش طبقه تجاری در طبقه همکف، زیرزمین و بخشی از حیاط قسمت‌هایی به عنوان انبار کالا که غالبا محتوی لوازم یدکی و خانگی بود دچار آتش‌سوزی شده است. کل این مساحت به ۳۰۰ متر می‌رسید که هر سه بخش شعله ور شده بودند.


سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: دود و شعله به طبقات بالایی نیز سرایت کرده بود و در لحظات ابتدایی دود و حرارت بسیار زیادی وجود داشت که دسترسی به طبقات همکف و زیرزمین را بشدت سخت می‌کرد. نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و تنفسی همزمان با ورود به کانون‌های حریق وارد طبقات بالایی شدند تا به جست‌وجوی افراد محبوس در طبقات بالایی بپردازند و افراد را خارج کنند.


ملکی تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب آتش خیلی سریع کنترل و از سرایت آن به بخش‌های دیگر انبار، طبقات بالایی و ساختمان‌های همجوار جلوگیری شد. همچنین حدود ۲۰ نفر با کمک آتش‌نشانان از محل خارج شدند و هیچ مصدومیت و تلفاتی گزارش نشد. لکه‌گیری به اتمام رسیده است و نیروها در حال ایمن سازی محل هستند و تا دقایقی دیگر محل به کارشناسان و مالکان تحویل داده خواهد شد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.