بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

بازداشت کلاهبرداران سایت های اینترنتی

فرمانده انتظامی شهرستان ری از بازداشت کلاهبرداران سایت های اینترنتی خبرداد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به دستگیری و بازداشت چند کلاهبردار سایت‌های اینترنتی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی با ارائه رسید جعلی سبب شد تا کارشناسان پلیس فتا به این موضوع رسیدگی کنند.


وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته گفت که پس از درج آگهی فروش طلا در سایت‌های اینترنتی، شخصی به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و درخواست شماره حساب برای واریز وجه کرده است. در ادامه متهم با مراجعه به منزل وی و نمایش رسید واریز وجه در گوشی همراه خود، طلاها را دریافت کرده است. شاکی بعد از آن متوجه شده که هیچ وجهی به حساب وی واریز نشده و متهم رسید جعلی به وی ارائه کرده است.


فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: بررسی‌های علمی و هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری سبب شناسایی متهم در یکی از مناطق تهران شد. ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی، به مخفیگاه وی اعزام شدند که در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کردند. در جریان بازدید از محل، دو تخته فرش به ارزش پنج میلیارد ریال و ۱۵۰ گرم طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به همراه یک قبضه سلاح سرد کشف شد.


وی افزود: متهم پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات ارائه شده، به جرم خود معترف شد و دو همدست خود را نیز معرفی کرد.


جلیلیان گفت: سایر متهمان پرونده نیز دستگیر شدند و از مخفیگاه آن‌ها دو دستگاه چاپگر حرفه‌ای هوشمند کشف شد.


وی اظهار کرد: در ادامه متهمان برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.


جلیلیان به شهروندان هشدار داد که سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا از واریز وجه به حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.