بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

۹۹ درصد مردم به قانون احترام می‌گذارند/ «خدمت به مردم» بهترین راه مبارزه با آمریکاست

فرمانده انتظامی کشور گفت: نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان(ایسپا) نشان داد که مردم همچنان به پلیس اعتماد دارند.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور در نشست خبری خود که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: رسالت خبرنگاری یک رسالت بسیار ارزشمند است. امروز دشمن با تمام توان به دنبال این است که ما را ناامید کند و اهداف خود را بر یاس و ناامیدی مردم ما گذاشته است.


وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها و داشته های ما در این بیش از چهل سال بسیار است، گفت: خبرنگاران پل ارتباطی پلیس و مردم هستند و در واقع مطالبه گران مردم از پلیس هستند خبرنگاران امین مردم و همکار پلیس هستند.


فرمانده فراجا گفت: یکی از اهداف ما پیشگیری از جرم است و امیدواریم در این زمینه با همکاری شما اقدامات خوبی انجام دهیم. ارتباط پلیس با مردم دو سویه است و این برای ما یک فرصت بسیار خوب است و هر چقدر ما بتوانیم آرامش مردم را به حد اعلا برسانیم و خدمت رسانی داشته باشیم عملکرد خوبی خواهیم داشت.


فرمانده انتظامی کشور گفت: در عرصه امنیت امروز پلیس جایگاه خوبی دارد. نوع کار ما به این گونه است که بیشتر در خدمت مردم هستیم و به همه فرماندهان و کارکنان بر دو موضوع امنیت و خدمت به مردم تاکید کرده‌ایم.خدمت به مردم بهترین راه مبارزه با آمریکا است.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: مسائل اقتصادی، قوانین و هزینه جرم بر وقوع جرایم تاثیرگذار است. در سال ۹۷ بعد از افزایش یکباره قیمت ها ۳۷ درصد سرقت‌ها افزایش پیدا کرد. به ما هیچ امکاناتی اضافه نشده اما پرونده ها افزایش پیدا کرده است ما در کشف جرایم و پرونده ها هیچ تبعیضی قائل نیستیم.


وی درباره اربعین ادامه داد: یکی از مجموعه هایی که در این ایام بیشترین خدمات را ارایه می دهد فراجا است.بیش از ۳۰ هزار نفر از ماموران ما در مرزهای رسمی در این ایام خدمت ارائه می دهند. برنامه ریزی خوبی برای پایش مرزها صورت گرفته است ما به دنبال این هستیم که مردم سفر ارزان و راحتی داشته باشند.


سردار اشتری درباره عفاف و حجاب تصریح کرد: ما در این زمینه براساس قانون عمل می کنیم و باید سایر دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند به وظیفه خود عمل کنند. ما بیش از ۳۰ هزار ماموریت در روز انجام می دهیم. با ماموری که از عنوان خود سوءاستفاده می کند قطعا برخورد می کنیم اما با ماموری که براساس قانون عمل می‌کند نباید برخورد شود و ما هم برخورد نمی‌کنیم.


فرمانده فراجا تصریح کرد: امروز اقتدار پلیس اقتدار کشور است و پلیس تلاش می کند این اقتدار توامان با رافت و مهربانی باشد. بنای ما این نیست که به کسی ظلم شود. نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان(ایسپا) نشان داد که مردم همچنان به پلیس اعتماد دارند.


وی ادامه داد: در سرقت خودرو بیش از ۹۵ درصد کشفیات داریم اما در برخی مواقع که مال از دست رفته کار کشف بسیار سخت است اما ما تلاش کردیم با هوشمندسازی بر این مشکلات فائق آییم و در هفته فراجا قطعا اقدامات خوبی انجام خواهیم داد.


وی درباره قوانین گفت: باید قوانین اصلاح شود و با اراذل و اوباش به شدت برخورد کرد اگر اراذل و اوباش گردنکشی می کنند و رعب و وحشت ایجاد می کنند و یا سرقت به عنف دارند دستور دادیم به شدت با این افراد برخورد کنند البته ۹۹ درصد مردم به قانون احترام می گذارند. درخصوص پیامک های حجاب نیز اصلاحات خوبی صورت گرفته تا پیامک اشتباهی برای کسی منتشر نشود.


سردار اشتری به کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در کلیپی که ۶ ماه پیش در شبکه های مجازی منتشر شد و یک زن را مأمور مرد سوار ماشین کرد یک سری مسایل وجود داشت که مردم خبر نداشتند؛ موضوع دستگیری ارتباطی به حجاب نداشت بلکه آن خانم پرونده قضایی داشت و اینکه مأمور مرد آن زن را دستگیر کرد وظیفه اش را انجام داد.


سردار اشتری گفت: در کلیپ گشت امنیت اخلاقی که آن خانم با دخترش احساسات را برانگیخت، اصلا چرا آن خانم جلوی ماشین پلیس را گرفت؟ مگر هر جایی که مادری آمد اصرار کرد که فرزندش را رها کند باید انجام داد؛ اصلا آن خانم حق نداشت برود به سمت ماشین پلیس.


ادامه دارد…


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.