بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

ارائه تسهیلات برای تاسیس کارخانه‌های تولید دارو

وزیر بهداشت با اشاره به استعداد‌های ایران در حوزه تولید دارو از ارائه تسهیلات برای ایجاد کارخانه‌های تولید دارو در مناطق محروم خبر داد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درباره برنامه وزارت بهداشت برای ایجاد کارخانه‌جات تولید دارو در مناطق محروم گفت:  ۶۵ درصد داروهای تولید داخل ما در بخش خصوصی تولید می‌شوند، ما الان استعداد زیادی در داروهای هایتک داریم. در حقیقت ما ظرفیت زیادی را در حوزه تولید دارو داریم و امیدواریم مردم هم سرمایه‌های خود را به جای ملک و ارز به این حوزه بیاورند.


وی ادامه داد: در کرمانشاه یکی از کارخانجات دارویی ۵ سال تعطیل بود و ما همانجا اعلام کردیم که حاضریم هر تسهیلاتی را ارائه دهیم برای بازگشایی کارخانه‌ و ایجاد کارخانجات جدید. آیین‌نامه‌ای را هم در هئیت دولت تصویب کردیم و به زودی این آیین‌نامه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.


وی بیان کرد: در سال‌های گذشته موضوع قاچاق دارو ایرانی به کشور‌های همسایه بسیار زیاد بود و امیدواریم با اجرای طرح دارویار این موضوع برطرف شود.


عین‌اللهی در پاسخ با پرسشی در رابطه با برنامه وزارت بهداشت برای کاهش هزینه از جیب مردم در حوزه سلامت، با بیان اینکه پرداخت از جیب مردم در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، گفت: نزدیک به هزار بیمارستان، ۱۵۰ هزار تخت و ۶۰۰ هزار پرسنل داریم، اما متاسفانه حدود ۲۵ درصد بهره‌وری داریم. بهره‌وری با تمام وقت شدن پرسنل صورت می‌گیرد. هیچ دارویی از لیست بیمه خارج نشده و برنامه داریم که داروهای جدید وارد لیست شوند.


وی افزود: اگر کسی با نسخه الکترونیک وارد داروخانه شود با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد. بنابراین با افزایش بهروری و فعال شدن مراکز دولتی پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا می‌کند.


وزیر بهداشت با بیان اینکه زیرمیزی تخلف است، گفت: مردم می‌توانند تخلفات در این حوزه را گزارش دهند.


وی از صدور مجوز صادرات واکسن کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر نیاز ما تامین است و مقداری که الان داریم نیاز ما را جواب می‌دهد.


وی افزود: ۸ هزار میلیارد تومان هزینه تولید واکسن کرونا در کشور بوده است که تا امروز ۶.۵ میلیارد آن پرداخت شده است.


ادامه دارد…


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.