بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

روند کاهشِ سن اعتیاد، متوقف شده است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین سن اعتیاد ۲۴ سال و در سال‌های اخیر آهنگ کاهش سن اعتیاد متوقف شده است.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: سه رویکرد اساسی را در اقدامات مان دنبال می کنیم که شامل مردمی سازی و استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه مبارزه با مواد مخدر، استفاده از شرکت های دانش بنیان و تقدم اصل پیشگیری با اولویت آموزش و پرورش است.


وی ادامه داد: بخش عمده رفع آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت های مردمی است و ما بدون همکاری مردم نمی توانیم در امر مبارزه پیش برویم. همچنین همکاری خوبی با شرکت های دانش بنیان داشته ایم ما گریزی نداریم که پیشگیری را در اولویت قرار دهیم در عین حال امر مبارزه همچنان ادامه دارد.


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تولید مواد مخدر در ۲۰ سال گذشته به ۵۰ برابر رسیده، گفت: همچنین در این سال‌ها شاهد افزایش تولید مواد مخدر صنعتی هستیم و مافیای تولید مواد مخدر در این زمینه اقدامات گسترده ای انجام داده است. ما باید با همکاری نهادهای فرهنگی پیشگیری را در اولویت قرار دهیم.


وی درباره سن اعتیاد گفت: ممکن است سن شروع مصرف در برخی افراد در سنین کودکی باشد اما میانگین سن اعتیاد ۲۴ سال و در سال‌های اخیر آهنگ کاهش سن اعتیاد متوقف شده است. سن اعتیاد در کشور ما بالاتر از میانگین سن جهانی که ۱۹ سال است قرار دارد.


وی ادامه داد: ۹۰  درصد تریاک جهان، ۴۸ درصد مرفین و ۲۶ درصد هروئین جهان توسط ایران کشف می شود.


مومنی تصریح کرد: در یکسال گذشته ۱۳ مرکز و اردوگاه درمان و مهارت آموزی معتادان با ۹ هزار ظرفیت راه اندازی شد که از این تعداد ۶ مرکز مربوط به تهران است و ۴۸ درصد افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر را شاهد هستیم.


مومنی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد تومان به بنیان های مالی قاچاقچیان ضربه وارد کرده ایم که ۴۰ درصد افزایش داشته ایم. یکی دیگر از دستاوردهای مهم در سال گذشته بهره گیری از خیرین در مردمی سازی مبارزه و پیشگیری بوده است. 


ادامه دارد..


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.