بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

نظام اسلامی نیازمند رسانه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: نه تنها دولت بلکه نظام اسلامی نیازمند رسانه است و در این فضای غبار آلود اطلاع‌رسانی که حق را ناحق جلوه می‌دهند، باید این نقصیه را برطرف کرد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،  محمدصادق خیاطیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ایام سوگواری حضرت عبدالله الحسین را تسلیت عرض می‌کنم و روز خبرنگار که به تعبیر من کسانی هستند که کمتر از خودشان روایت می‌کنند، گرامی می‌دارم.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد: امروز هنگامی که در خصوص حوزه اطلاع‌رسانی و خبر صحبت می‌کنیم در واقع از یک اکوسیستم خبری صحبت ‌می‌کنیم.


وی تاکید کرد: باید بتوانیم در این فضای غبارآلود اطلاع‌رسانی دقیق و درست داشته باشیم، نه تنها دولت بلکه نظام اسلامی نیازمند رسانه است و در این فضای غبارآلود اطلاع‌رسانی که حق را ناحق جلوه می‌دهند، باید این نقصیه را برطرف کرد.


خیاطیان افزود: نگاه فعالانه و خلاقانه از سوی رسانه بسیار کمک‌کننده در تببین بسیاری از مسائل است.


رئیس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری بیان کرد: در ایام انتخابات سال ۱۴۰۰ گروه‌های مختلفی خدمت آقای رئیسی می‌آمدند و گروه‌های مختلف اقتصادی و صنعت‌گران مسائل را بیان می‌کردند و شاید باور نکنید اغلب مسائلی که این افراد مطرح می‌کنند، حذف ارز ترجیحی بود؛ چراکه معتقد بودند منبع رانت و فساد است.


وی اظهار داشت: این اتفاق افتاد، اما عموم جامعه اثرات منفی آن را دید در صورتی که اگر‌ خوب تبیین شود، مردم و افکار عمومی مزایای مثبت این اتفاق را خواهند دید و اگر‌ اتفاقات با همراهی مردم رخ دهد، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.


خیاطیان تاکید کرد: موضوع گفت‌وگو را در دولت دنبال می‌کنیم، قصد ما حضور مردم در همه حوزه‌هاست، هنگامی که صحبت از مردمی بودن سیاست می‌کنیم یعنی چه؟ یعنی مردم در همه حوزه‌ها باشند.


وی ادامه داد: گفتمان جمهوریت و عدالت که گفته می‌شود یعنی چه؟ یعنی رئیس‌جمهور در بین مردم باشد، آیا این تنها معنی است؟ خیر، گفتمان جمهوریت یعنی نشست رئیس‌جمهور با نخبگان، دانشگاه‌هیان و کارشناسان که در این حوزه در حال انجام کار هستیم و موضوع بعدی رصد و پایش است که در حال تلاش برای رسیدگی به موضوع هستیم.


رئیس مرکز استراتژیک ریاست‌جمهوری بیان کرد: مهم‌ترین مسئله ارتباط دولت با رسانه است و از رسانه‌ها می‌خواهیم پیشنهادات و انتقادات خودشان را بیان کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.