بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

رئیس‌جمهور  اهتمام ویژه به توسعه و تغییر در وضعیت منطقه جنوب کرمان دارد

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور به رشد و شکوفایی استان کرمان اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی مصمم است در چهارسال آینده، جهش و تحولی در وضعیت استان و مناطق جنوب کرمان به نفع مردم و رفع محرومیت صورت گیرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سید محمد حسینی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت، ظرفیت های گسترده و متنوع استان کرمان و جیرفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعال شدن مزیت های استان در حوزه های مختلف از جمله، کشاورزی، گردشگری و معادن مورد توجه دولت قرار دارد تا این ظرفیت‌ها را در مسیر توسعه استان فعال کند.


معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تمدن و فرهنگ دیرینه شهرستان جیرفت اظهار داشت: یادآوری پیشینه‌ی تمدنی و سخن گفتن از بزرگان و یادآوری رویدادهای مهم تاریخی برای ماندن در گذشته و صرفا افتخار به آن نیست، بلکه به خاطر آشنایی نسل جوان و ایجاد روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و ترویج فرهنگ و روحیه‌ی ما می توانیم در میان جوانان امروز و آینده ایران عزیز است تا دچار خودباختگی نشده و اقدامات بزرگی انجام دهند.


 وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و تنوع محصولات کشاورزی جیرفت و جنوب کرمان اظهار داشت: این منطقه ضمن برخورداری از جاذبه های متعدد گردشگری از محصولات متنوع کشاورزی به ویژه مرکبات و خرما برخوردار است و می تواند در صادرات غیر نفتی پیشگام و پیشتاز باشد.


 حسینی ایجاد تحول در استان کرمان به ویژه مناطق جنوبی را حائز اهمیت و ضروری دانست و گفت : دولت نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای دارد و البته لازم است مدیران دستگاه ها و سازمان های اداری و مردم این مناطق نیز فعالیت بیشتر و مضاعفی از خود نشان دهند تا مسیر پیشرفت هموار شود.


وی با اشاره به مشکلات گسترده و انباشته شده‌ی سالهای اخیر، اظهار داشت: دولت به رغم تنگناها و مشکلات مصمم است به فضل الهی با همه توان و امکانات موجود، مشکلات را برطرف کند و شرایط را به نفع آسایش و رفاه مردم تغییر دهد و در این رویکرد سفرهای استانی و پیگیری اجرای مصوبات آن، نقش موثری ایفا می کند.


 حسینی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های دولت در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت در این عرصه تلاش می کند سطح روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه را تقویت کند تا زمینه برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی فراهم شود.


 معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های قابل توجه جیرفت ازجمله تولید بالغ بر ۸۵ گونه کشاورزی، خاطرنشان کرد: در کنار توجه به کشاورزی باید صنایع جنبی تبدیلی نیز با حمایت وزارت صمت و مشارکت بخش خصوصی توسعه یابد.


معاون رییس جمهور گفت: دولت با جدیت و به طور شبانه روزی در حال فعالیت است و اگر این روحیه در همه سطوح مدیران و کارکنان تسری پیدا کند، شاهد تحولات و دستاورد های چشمگیری خواهیم بود.


 معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و مشارکت مردم اظهار داشت: اقتصاد عرصه رقابت است و کشورها تلاش می کنند با مشوق های مختلف سرمایه گذاران را جذب کنند لذا در این حوزه باید تلاش بیشتر و اقدامات گسترده تری انجام دهیم تا با تسهیل امور و ایجاد انگیزه و جاذبه، روند سرمایه‌گذاری در کشور ارتقا یابد.


  حسینی با تاکید بر اینکه دولت بدون توجه به حاشیه سازی های بدخواهان ، مسیر خدمت به مردم را طی می کند، گفت: دولت نمی‌خواهد فرصت کار و خدمت برای مردم را با ورود به برخی حاشیه ها هدر دهد، ما باید دست در دست هم با روحیه جهادی و انقلابی، پیشرفت و آبادانی کشور را هدف‌گیری کنیم و لازمه تبدیل شدن به نظام الگو و الهام بخش این است که مسئولان و آحاد جامعه دارای روحیه جهادی، کار و کوشش خالصانه باشند.


وی با اشاره به نیمه تمام ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی، صنعتی و زیربنایی در سراسر کشور گفت: امروز با اقدامات دولت در تکمیل این گونه پروژه ها، امید و نشاط در بین مردم احیا می‌شود چون بدون امید و نشاط در جامعه تحول و پیشرفتی صورت نمی گیرد.


 در این نشست فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین دستگاه های مختلف، مشکلات شهر جیرفت در بخش های مختلف و پیشنهادات و راهکارهای خود برای بهبود شرایط را مطرح کردند .


اعظمی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با تقدیر از حمایت های دکتر حسینی از روند پیشرفت و آبادانی و رفع محرومیت و ارتقاء جایگاه جنوب کرمان گفت: دکتر حسینی در هر سمت و موقعیتی که بوده همواره نسبت به کرمان به ویژه جیرفت و مناطق جنوب استان توجه ویژه داشته و از توسعه و آبادانی آن دلسوزانه حمایت کرده است که از این جهت باید قدردان باشیم و دولت مردمی و انقلابی اقای رئیسی هم در حوزه های گوناگون از جمله کشاورزی اقدامات ارزنده‌ای کرده است که یک نمونه آن خرید نزدیک به ۷ میلیون تن گندم با قیمت و پرداخت مناسب است. که این اقدامات نویدبخش آینده بهتری برای کشور است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.