بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

دیدار بلینکن و بوررل درباره برجام/ ادعای مقام کاخ سفید درباره مذاکرات وین/ انتقاد دبیرکل حزب‌الله لبنان از استفاده سیاسی از حادثه بندر بیروت

دیدار وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام، ادعای مقام کاخ سفید درباره مذاکرات وین وانتقاد دبیرکل حزب‌الله لبنان از استفاده سیاسی از حادثه بندر بیروت، از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، رئیس ستاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت که مأموران سازمان زندان‌های صهیونیستی شامگاه پنجشنبه با حمله به بندها و سلول‌های اسرای فلسطینی در زندان اسرائیلی ریمون دست به سرکوب آنها زدند.


– دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که مهمترین معضل در فاجعه بندر بیروت، استفاده سیاسی از آن بود.


– خبرگزاری رویترز با استناد به یک گزارش محرمانه سازمان ملل خبر داد که کره‌شمالی طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، تدارکاتی را برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای بیشتری انجام داده است.


– هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، بار دیگر مدعی شد که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کامل شده است.


– خبرنگار دیپلماسی و کنترل تسلیحات در وین در توئیتی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشته است که مذاکرات روز پنجشنبه بر نهایی کردن متن تازه پیشنهادی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای احیای برجام متمرکز بود.


– وزیر امور خارجه روز پنجشنبه با سفیران ایران در موریتانی، آلمان، سنگال و ماداگاسکار دیدار و گفت‌وگو کرد.


– دور دوم مذاکرات عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.


– وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه آسه آن، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.


– هیأت‌های مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین امروز در وین دیدار کرده و به گفت‌وگو پرداختند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.