بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

هشدار واشنگتن نسبت به افزایش خشونت علیه شهروندان آمریکایی در پی کشته شدن «ایمن الظوهری»

وزارت خارجه آمریکا نسبت به احتمال افزایش خشونت علیه شهروندان این کشور در خارج در پی کشته شدن سرکرده القاعده هشدار داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، واشنگتن اعلام کرد شهروندان آمریکایی‌ باید از احتمال بالای خشونت علیه خود پس از کشته شدن «ایمن الظواهری»، سرکرده تروریستی گروه القاعده آگاه و در سفر به خارج از کشور هوشیار باشند.


وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از کشته شدن الظواهری، حامیان القاعده یا گروه‌های تروریستی وابسته به آن ممکن است به دنبال حمله به تاسیسات، کارکنان یا شهروندان آمریکایی باشند».


در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «از آنجایی که حملات تروریستی اغلب بدون هشدار انجام می‌شود، از شهروندان آمریکایی خواسته می‌شود تا سطح بالای هوشیاری را حفظ کنند و هنگام سفر به خارج از کشور از موقعیت خود به خوبی آگاه باشند».


در این بیانیه همچنین نسبت به ادامه تهدید حملات تروریستی، تظاهرات و سایر اعمال خشونت‌آمیز علیه شهروندان آمریکایی و منافع این کشور در خارج ابراز نگرانی شده است.


وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که با توجه به کشته شدن ایمن الظواهری احتمال بیشتری برای خشونت علیه آمریکا وجود دارد.


در ادامه این بیانیه نیز آمده است: «در این حملات ممکن است از طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌ها، از جمله عملیات انتحاری، ترور، آدم‌ربایی و بمب‌گذاری استفاده شود».


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.