بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

نکونام: برای پاتوسی و کولیبالی جرایم سختی در نظر می‌گیرم/ امیدوارم تیم ملی از این شرایط عذاب‌آور نجات پیدا کند/ با 2 بازیکن در حال مذاکره هستیم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فوتبال ما متاسفانه با توجه به شرایطی که دارد نمی‌دانیم چه کسی تصمیم می‌گیرد و چه کسی کار انجام می‌دهد. تا زمانی که کار دست چه کسی است و نمی‌دانیم در فدراسیون چه کاره هستند، کارهایی که انجام می‌دهند، ترجیح می‌دهم در باشگاه فولاد و شرایط حرفه ای که این باشگاه برای من فراهم کرده کمتر از تیم ملی نیست.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، جواد نکونام در خصوص آخرین شرایط فولاد خوزستان اظهار داشت: شرایط خوبی داریم. یک اردوی خوب در تهران برگزار کردیم و اردو دوم در ترکیه در حال برگزاری است. به نظرم شرایط تیمی ما خوب است. از اردوی اول توانستیم بازی دوستانه داشته باشیم. در این اردو یک بازی دوستانه خیلی خوب با تیم ام صلال برگزار کردیم. تیم ام صلال شرایط خوبی داشت و یک بازی دیگر مقابل الشحانیه داریم که اردوی ما در ترکیه به پایان می‌رسد و به ایران بازمی‌گردیم و اردوی سوم خودمان را برگزار می کنیم و انشاالله بعد برای مسابقات می‌رویم.


وی در پاسخ به این سوال که فولاد در فصل نقل و انتقالات پرکار بود و دژاگه، آقایی و پهلوان را به خدمت گرفت، عنوان کرد:  ما خریدهایی که داشتیم بر اساس نیازمان بوده است. متاسفانه یک رای ناعادلانه باعث شد ما نتوانیم 2 سال یارگیری کنیم و از این شرایط استفاده کنیم. تیم‌هایی دیگر در این دو فصلی که در پیش فصل نتوانستیم یارگیری کنیم، حداقل 7 تا 10 بازیکن گرفتند. در این سالها توانستند تیم‌هایشان را تکمیل کنند. امسال سالی است که ما باید اینکار(تکمیل کردن تیم) را انجام بدهیم. درست است سال گذشته در نیم فصل می‌توانستیم بازیکن بگیریم اما خودتان می‌دانید در نیم فصل واقعاً یارگیری سخت است. نسبت به نیازمان و نفراتی که داشتیم، یارگرفتیم. سعی کردیم بالانسی در تیم‌مان ایجاد کنیم و شرایط ایده‌آلی در تیم داشته باشیم. بازیکنانی که مدنظرمان هستند را جذب کردیم. بازیکنانی که نگاه ویژه ای به آنها داشتیم را جذب کردیم. 


سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: جا دارد از ابراهیمی و اعضای هیات مدیره و مدیریت باشگاه که در این مدت زحمت کشیدند، تشکر ویژه می‌کنم. تمام خواسته‌های تیم را برآورده کردند و شرایط را طوری جلو بردند که از الان به بعد فقط برای رسیدن به هدفمان تلاش کنیم. اردوی ترکیه را دوست دارم یک تشکر ویژه از مسئولین باشگاه و اعضای هیات مدیره داشته باشم که واقعاً  شرایط خیلی خوبی در این اردو داشتیم. من خودم کمپ اردویی زیادی رفتم، این یکی از کمپ‌هایی بود که رفتم و خدارا شکر توانستیم به اهدافمان برسیم. 


 نکونام پیرامون وضعیت موسی کولیبالی و آیاندا پاتوسی تصریح کرد: همه می‌دانند من صحبتی را که می‌کنم کاملاً شفاف و بدون هیچ پرده‌ای صحبت می‌کنم. ما با مدیر برنامه‌های این دو بازیکن چندین جلسه داشتیم. به خاطر اینکه خودم از نزدیک حضور داشته باشیم و شرایط را ببینم از مسافرت به تهران آمدم. نشستیم صحبت کردیم و با رییس هیات مدیره و آقای گرشاسبی صحبت کردیم. اما متاسفانه ما برای موسی کولیبالی 2 هفته و پاتوسی 3 هفته بی برنامه حرکت کردیم و یکسری صحبت‌هایی را انجام دادیم که تمام بهانه و شرایط این بود که دوست ندارند در این اردوهای بدنسازی باشند. این اردوها برای من خیلی مهم است. به این خاطر که بازیکنان ما به شرایط ایده آل برسند و من دوست دارم بازیکن شرایط ایده آلی در دوران بدنسازی داشته باشد که وقتی بازیها شروع می‌شود بهترین عملکرد را از نظر فیزیکی و بدنی داشته باشد مخصوصاً پاتوسی. متاسفانه با اینکه برای این دو بازیکن قرارداد فرستادیم و باشگاه برای آنها بلیط تهیه کرده بود، این کار را انجام نداد و به بهانه‌های مختلف و واقعاً بچگانه به اردو نیامد. ما با پاتوسی قرارداد داریم ولی متاسفانه در هیچکدام از اردوهایمان حاضر نشد. نظم و انضباط تیمی‌ام از همه چیزی برایم مهمتر است و در این سالها این را نشان دادم. تیم و شخصیت تیم برایم از همه چیز مهمتر است. 


وی ادامه داد: موسی کولیبالی اعلام کرد که بعد از عید قربان می‌آیم که ما مخالفت کردیم و گفتیم بازیکن باید زودتر بیاید، متاسفانه موسی هم دیرآمد. الان در این اردوی ترکیه به دلیل نداشتن ویزا نتوانست کار ما باشد. و کاملاً  غیرحرفه‌ای عمل کردند. از عملکرد دو نفرشان ناراضی هستم و نسبت به برنامه‌ای که برای بازیکنان داشتیم عقب هستند. حتی اگر لازم باشد این بازیکنان را کنار می‌گذارم به این خاطر که نظم و انضباط در تیم من حرف اول و آخر را می‌زند. همه تیم و بازیکنان دوست داشتند بیشتر استراحت کنند و کنار خانواده‌یشان باشند اما آمدند در تمرینات شرکت کردند. اما این 2 بازیکن نیامدند به باشگاه و تیم بی‌احترامی شد. قطعاً اگر در تیم باشند جرایم سختی برای آنها در نظر خواهم گرفت. با وجود پول حرفه‌ای که می‌گیرند کار غیر حرفه‌ای انجام دادند. این را باید در نظر داشته باشیم. اولویت تیم ما از همه چیز مهمتر است. 


سرمربی فولاد خوزستان درباره حضور تیمش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی دوستانه تیمش مقابل ام صلال که بازیکنی دارد که در استون ویلا و ساحل عاج به میدان می‌رفتند، چه کمک و تاثیری دارد، گفت: این بازی‌ها به ما خیلی کمک می‌کند. ما تقریباً 3 یا 4 بازیکن‌مان در این اردو نیستند. تیم ما با حضور آنها تکمیل می‌شود. اردوی آخر امیدوارم این اتفاق بیفتد و همه بازیکنان در اختیار ما باشند و همه تیم در کنار ما باشند. اما گفتم متاسفانه موسی و پاتوسی آن شرایط را داشتند. 2 بازیکن هم داریم صحبت می‌کنیم و امیدواریم تیم‌مان را برای اردوی سوم تکمیل کنیم. این بازیهای دوستانه بین المللی، در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به ما کمک خواهد کرد. مخصوصاً آخرین اردویی که در ترکیه داشتیم و ورود و خروج تیم ما زیاد بوده، بچه‌ها با اخلاق و رفتار هم بیشتر آشنا شدند و با همدیگر بیشتر صحبت می‌کنند و با هم بیشتر رفیق می‌شوند. این را ترجیح دادیم در دوران بدنسازی که به هر حال بازیکن تحت فشار است و بازیکن خسته می‌شود. مغز در دوران بدنسازی کار سختی برای تصمیم‌گیری دارد، سعی می‌کنیم تحت فشار این اتفاق‌ها برای تیم بیفتد که در طول فصل مشکلات کمتر باشد و بتوانیم بهتر عمل کنیم. 


نکونام درباره اینکه آیا مذاکراتی درباره قبول هدایت تیم ملی فوتبال ایران صورت گرفته و موضع سکوت گرفته است، اظهار داشت:در مورد پیشنهاد دوستان لطف دارند و اینکه من در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی کشورم باشد باعث افتخار است؛ اما من برنامه کاری و شکل کاری خودم را دارم. سعی می‌کنم کاری که از آن لذت می‌برم را انجام بدهم. فوتبال ما متاسفانه با توجه به شرایطی که دارد نمی‌دانیم چه کسی تصمیم می‌گیرد و چه کسی کار انجام می‌دهد. تا زمانی که کار دست چه کسی است و نمی‌دانیم در فدراسیون چه کاره هستند، کارهایی که انجام می‌دهند، ترجیح می‌دهم در باشگاه فولاد و شرایط حرفه ای که این باشگاه برای من فراهم کرده کمتر از تیم ملی نیست. من بتوانم مردم خوزستان را شاد کنم کار کمی نیست. امسال دوباره تمرکزم این است که بتوانیم مردم خوزستان و هواداران تیم را شاد کنیم. برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم فوتبال کشورم از این شرایط سخت و واقعاً عذاب آوری که برای ما فوتبالی‌ها دارد نجات پیدا کند و فوتبالمان همیشه موفق باشد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.