بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

آمادگی پژوهشگاه‌های ملی برای پذیرش دانشجوی بورسیه در مقاطع ارشد و دکترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد مراکز کارآفرینی و نوآوری، مراکز رشد، پردیس‌های فناوری و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در جهت توسعه، تکمیل و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور گفت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علی خیرالدین در مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور که در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، به ارائه سخنانی پیرامون تقویت جایگاه و نقش پژوهشگاه‌ها در توسعه و تجاری‌سازی فناوری و حل مشکلات و چالش‌های کشور پرداخت. 


وی با اشاره به راهبردهای معاونت فناوری و نوآوری در جهت تقویت این جایگاه گفت: ما در ۵ بخش توسعه، تکمیل و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان، آموزش و ترویج کارآفرینی و فرهنگ دانش‌بنیانی در کشور، طراحی، تدوین و پایش نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی و مأموریت‌گرایی و هدایت ظرفیت‌های فناورانه در جهت حل مسائل کلان کشور راهبردهای خود را ارائه کرده‌ایم. 


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: تشویق و تسهیل ایجاد مراکز کارآفرینی و نوآوری، مراکز رشد، پردیس‌های فناوری و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و حمایت از ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها از جمله برنامه‌های ما در جهت توسعه، تکمیل و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. 


وی با اشاره به سیر تکاملی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها، افزود: در گام اول با ایجاد مراکز نوآوری باید به این چرخه ورود کرد و سپس در گام‌های بعدی با ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور و در نهایت ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری تکمیل شود. 


هچنین در این نشست علی باقر طاهری‌نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور از اعلام آمادگی پژوهشگاه‌های ملی برای پذیرش دانشجوی بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد. 


سپس نکومنش، رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به معرفی ماموریت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این پژوهشگاه پرداخت. 


وی با اشاره به روند افزایشی طرح‌های فناور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: این پژوهشگاه با توجه به ظرفیت موجود در جهت توسعه فناوری گام‌های بزرگی برداشته و بنابر اعلام ISC در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در بین پنج پژوهشگاه برتر کشور قرار گرفته است. 


رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: با ایجاد کانون‌های تحقیقاتی پلیمرهای مهندسی و غشاء و تشکیل هسته چاپ سه‌بعدی در زمینه هم‌افزایی و تحقیقات متمرکز فعالیت‌های چشمگیری داشته‌ایم. 


در بخش پایانی این نشست شعبانی، رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی به ارائه سخنانی پیرامون تحول و بازنگری در ماموریت پژوهشگاه‌ها با هدف اثربخشی نتایج پژوهش در جامعه پرداخت. 


به نقل از وزارت علوم، خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و رؤسای پژوهشگاه‌های ملی کشور پس از این نشست از مرکز تجاری‌سازی و نوآوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بازدید کردند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.