بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

تشدید طرح‌های مقابله با قاچاق و احتکار/ دستگیری ۶۶۴ متهم طی یک هفته

جانشین قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۲ هزار و ۸۵۴ تن انواع کالای اساسی قاچاق و احتکار شده و دستگیری ۶۶۴ متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «سهراب بهرامی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به قاچاق و احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.


وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضای کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طی هفته گذشته با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و با تشکیل ۵ هزار و ۷۶۱ گروه مشترک از ۸ هزار و ۱۵۹ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.


جانشین قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازدید و بازرسی از آن‌ها بیش از ۲ هزار و ۸۵۴ تن انواع کالای اساسی از قبیل گوشت قرمز و مرغ، قند و شکر، برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی، ۴۴۶ هزار و ۱۸۶ عدد انواع دارو، لوازم یدکی، نهاده‌های دامی و کشاورزی و… را کشف کردند.


سردار بهرامی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را ۲ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص ۳۶۵ دستگاه خودرو توقیف، ۴۸ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۶۶۴ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.