بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

ارائه بیش از ۵ هزار خدمت پاراکلینیکی به حجاج

سیدعلی مرعشی با اشاره به این که خدمت‌رسانی به حجاج در شهر مدینه ادامه دارد، از ارائه بیش از ۵ هزار خدمت پاراکلینیکی به زائران خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی حج، گفت: از ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۲۲ تیرماه، ۱۴۳ هزار و ۲۰۸ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی توسط پزشکان جمعیت هلال احمر ارائه شده که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۱۲۳ مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۱۲ هزار و ۴۷۵ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است.


مرعشی از بستری ۳۶۳ نفر از حجاج ایرانی از ۲۶ خرداد تا روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۴۷ نفر در بخش ccu بستری شده‌اند. در حال حاضر ۷ بیمار در بیمارستان سعودی و ۹ زائر بیمار نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند.


وی افزود: همچنین در این مدت ۴۳ هزار و ۲۷۸ نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۱ هزار و ۲۹۰ نسخه نیز در داروخانه‌ها بیمارستان صادر شده است.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این بازه زمانی، آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به ۵۷۹۴ مورد رسید. خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان هم در این مدت ۲۲ هزار و ۹۹۰ مورد بوده است.


مرعشی ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را ۱۸۹۴ مورد عنوان کرد و گفت: به طور کلی ۱۴۳ هزار و ۲۰۸ مورد خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.