بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

نشست رییس سازمان ثبت اسناد با وزیر محیط زیست سوریه برگزار شد

نشست حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با مهندس حسین مخلوف وزیر محیط زیست سوریه صبح امروز(دوشنبه) ۲۰ تیرماه در محل سازمان ثبت برگزار شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حسن بابایی در دیدار با مهندس حسین مخلوف وزیر محیط زیست سوریه  گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی دارد تجربه یک صد ساله خود را  در اختیار سوریه قرار دهد و همچنان که در دوران مقاومت در کنار سوریه بودیم و بسیاری از فرماندهان عزیز ما از جمله سردار سلیمانی و سردار همدانی در دفاع از سوریه و جبهه مقاومت به شهادت رسیدند، اکنون نیز که این کشور توانسته به وضعیت پایدار امنیتی دست یابد، در دوران سازندگی هم در کنار سوریه خواهیم بود.


وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با توجه به تخصص بالای کارشناسان و بهره‌گیری از فناوری نوین پیشرفته در حوزه تثبیت مالکیت‌ها و نقشه‌برداری هوایی و با استفاده از پهپادهای پیشرفته در کمترین زمان ممکن، تهیه نقشه‌های کاداستری چندمنظوره در لایه های مختلف آموزشی، فرهنگی و دفاعی که در برنامه ریزی شهری موثر است، می‌تواند به سوریه کمک کند. ما مردم سوریه را برادران و خواهران خود می‌دانیم و ارائه خدمات به مردم این کشور جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود.


در ادامه این نشست مهندس حسین مخلوف وزیر محیط زیست سوریه گفت: ما در جنگ تروریسم در سوریه با هم شریک بودیم و از آرمان‌ها و اخلاق دفاع کردیم و در این راستا جا دارد یاد شهدا را گرامی داریم زیرا خون شهدای ما در سوریه آمیخته شده است.


وی افزود: ثبت مالکیت در سوریه تابع امور محلی و محیط زیست است و بسیاری از پرونده‌های املاک در مناطقی که به دست تروریست‌ها افتاده بود، از بین رفت؛ البته در مناطقی دیگر با وجود شرایط بسیار سخت، مدارک حفاظت شده است.


وزیر محیط زیست سوریه گفت: پس از آزادسازی مناطقی که به دست تروریست‌ها افتاده بود مصوبه ای صادر کردیم تا پرونده‌های املاک از بین رفته مجدد صادر شود البته این پرونده‌ها با حفظ حقوق اداری و قضایی تشکیل می‌شود و امور ثبت شرکت‌ها و مالکیت فکری زیر نظر وزارت تجارت داخلی سوریه است. ما خواهان توسعه و تقویت همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک ایران هستیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.