بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

ارائه ۸۰ هزار خدمت درمانی در سرزمین وحی/ حال عمومی زائران ایرانی خوب است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: هیات پزشکی هلال‌احمر تا امروز، ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی حج تمتع در مکه و مدینه ارائه داده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سیدعلی مرعشی گفت: از روز ۲۶ خرداد همزمان با آغاز عملیات درمانی حج تمتع در کشور عربستان تا عصر روز گذشته پانزدهم تیرماه، ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمت به زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره ارائه شده است.


مرعشی با اشاره به اینکه خدمات تیم‌های بهداشت و درمان مرکز پزشکی هلال‌احمر در عربستان شامل ویزیت تخصصی، بستری اورژانس، نوار قلب، داخلی، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، تست قند و فشار خون، تزریقات، جراحی، داروخانه و امداد و انتقال و… بوده است، افزود: تا کنون ۱۷۳ مورد خدمات بستری، ۴۰۶۰ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۱۵ هزار و ۵۱۳ مورد خدمات پرستاری و ۱۴۴۶ مورد خدمات انتقال و مددکاری به زائران ایرانی بیمار ارائه شده، همچنین ۲۷ هزار و ۴۵۷ مورد ویزیت در مطب‌ها و ۵۳۴۳ مورد ویزیت تخصصی به زائران ارائه شده است. 


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: در مجموع ۵۸ هزار و ۱۶۹ مورد خدمت به زائران در مکه مکرمه و ۲۱ هزار و ۴۰۹ مورد خدمت به زائران در مدینه منوره و در مجموع ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمت به زائران ایرانی در حج تمتع امسال ارائه شده است. 


مرعشی تاکید کرد: در حال حاضر ۲ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و ۲ زائر نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند؛ حال عمومی زائران ایرانی خوب است.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.