بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

برای شناخت شخصیت امام ببینید غربی‌ها چه می‌گویند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در دنیا انقلاب زیاد اتفاق افتاده است پس از اینکه انقلاب‌ها پیروز شد سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها بر کشورها حاکم شدند و هیچ کدام اسلامی نبود، بنابراین مهم‌ترین کار امام اسلامی نگه‌داشتن انقلاب بود.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، آیت‌الله سید احمد مرتضوی‌مقدم در همایش تبیین اندیشه‌های امام خمینی از دیدگاه حقوقدانان گفت: ابعاد شخصیت امام خمینی هنور برای بسیاری ناشناخته‌ است، بخصوص نسل جدید که بسیاری از ابعاد شخصیتی امام بر آن‌ها پوشیده است.


رئیس دیوان عالی کشور افزود: دیدگاه‌های امام فراملی، زمینی و دینی است. در دید‌گاه امام آنچه که مدنظر است، انسانیت است که مرزی ندارد. هر کسی به یک شکلی دیدگاه امام را متوجه و فهم می‌کند و همه درک جامعی از امام ندارند.


وی ادامه داد: شما اگر بخواهید دیدگاه امام خمینی را درک کنید به واکنش‌های امام در خصوص  پدیده‌های شومی که در دنیا اتفاق می‌افتاد، نگاه کنید. در خصوص پدیده‌ها چگونه واکنش نشان می‌دادند؟


مرتضوی مقدم عنوان کرد: حقوق خصوصی و اساسی در نوشته‌های امام پیداست. فرمان ۸ ماده‌ای امام را چنانچه نگاه کنید، دیدگاه‌های امام در آن متبلور است. قانون‌گذاری جمهوری اسلامی برگرفته از همین دیدگاه‌های امام‌است.


وی یادآور شد: در حکمی که برای اولین دادستان کل و رئیس دیوان عالی کشور صادر می‌کند بحث از قوه قضائیه نوین می‌کند. از نظر امام خمینی قوه قضاییه نوین، قوه قضاییه‌ای است که عدالت‌محور، ظلم ستیز و حق‌گرا باشد.


رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: امام در خصوص قوانین طاغوتی به جا مانده تشر می‌زدند که باید تغییر کند. راهبرد تصویب قوانین را امام تعیین کرد. لذا قانون مجازات‌های اسلامی را نگاه کنید تمام مقدسات شرعی در آن دیده شده است. عمده‌ترین شعار امام نه غربی و نه شرقی بود؛ نه نظام حقوقی غربی و نه نظام حقوقی شرقی که حقوق شرعی نوین است.


وی افزود: اگر می‌خواهید شخصیت امام را بشناسید، ببینید دیگران چه می‌گویند نه این که خودی‌ها حرف بزنند خیر، ببینید غربی‌ها چه می‌گویند.


مرتضوی‌مقدم افزود: هنری کسینجر یک سیاست‌مدار کهنه‌کار است که درباره امام خمینی می‌گوید غرب را با بحران برنامه‌ریزی مواجه کرد‌. او با معیاری‌هایی غیر از معیارهای شناخته شده دنیا زندگی می‌کرد. گورباچف می‌گوید امام فراتر از زمان می‌اندیشید.


وی افزود: در دنیا انقلاب زیاد اتفاق افتاده است پس از اینکه انقلاب‌ها پیروز شد سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها بر کشورها حاکم شدند و هیچ کدام اسلامی نبود، بنابراین مهم‌ترین کار امام اسلامی نگه‌داشتن انقلاب بود. امام خمینی انقلاب را اسلامی نگه داشت و خلف صالح‌اش راه ایشان را ادامه داد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.