بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر به ۷۴۰۰ زائر ایرانی حج تمتع

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حدود ۷۴۰۰ زائر ایرانی حج تمتع در عربستان خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سیدعلی مرعشی گفت: از روز ۲۶ خرداد همزمان با آغاز عملیات درمانی حج تمتع در کشور عربستان تا روز گذشته اول تیرماه، ۷۳۹۴ زائر ایرانی از خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر ایران در مکه و مدینه منوره بهره‌مند شده‌اند. 


مرعشی با اشاره به اینکه خدمات تیم‌های بهداشت و درمان مرکز پزشکی هلال‌احمر در عربستان شامل ویزیت تخصصی، بستری اورژانس، نوار قلب، داخلی، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، تست قند و فشار خون، تزریقات، جراحی، داروخانه و امداد و انتقال و… بوده است، افزود: تا کنون ۱۰ زائر بیمار از خدمات بستری، ۵۱۳ زائر از خدمات پاراکلینیکی، ۱۱۰۵ نفر از خدمات پرستاری و ۲۱۹ نفر از خدمات انتقال و مددکاری استفاده کرده‌اند، همچنین ۲۴۱۴ زائر نیز در مطب‌ها ویزیت شده‌اند. 


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: در مجموع ۱۸۰۹ زائر در مکه و ۵۵۸۵ زائر در مدینه از خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر ایران بهره‌مند شده‌اند. 


مرعشی تاکید کرد: در حال حاضر زائر بستری در بیمارستان سعودی و بیمارستان هلال‌احمر نداریم و تمام زائران در صحت و سلامت هستند.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.