بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

نکونام: تا ساعت ۱۱ صبح نمی‌دانستیم کجا باید بازی کنیم / استقلال پیشنهادی نداده است

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: قطعاً استقلال سرمربی دارد. اگر نداشته باشد هم هیچ پیشنهادی به من داده نشده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی فولاد خوزستان و شهرخودرو در هفته سی‌ام لیگ برتر، اظهار داشت: لیگ سخت و فرسایشی داشتیم اما به همه بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. باتوجه به اینکه ما در لیگ قهرمانان هم حضور داشتیم، لیگ برای ما فرسایشی بود.امسال لیگ سخت و پرفشاری را داشتیم. چون من از ابتدای لیگ در فولاد نبودم و بعد از چند هفته آمدم، پنجره نقل و انتقالات هم بسته بود که نتوانستیم بازیکن بگیریم.


وی افزود: بازیکنان ما کار بسیار بزرگی انجام دادند. اگر نیم فصل اول بازیکنانی که گرفته بودیم را می‌توانستیم اضافه کنیم قطعا جایگاه بالاتری داشتیم. همانطور که خودتان می‌دانید و دیدید تیم ما نیم فصل دوم عملکرد خیلی خوبی داشت. حتی فکر می کنم اگر امروز بازی را می بردیم در نیمه‌های اول حداقل قهرمانی برای ما به دست می‌آمد و می‌توانستیم در لیگ پرفشار مدعی باشیم.


سرمربی فولاد در خصوص شرایط نیم فصل اول تیمش عنوان کرد: نیم فصل اول زمانی آمدم که ۵ بازیکن از ما جدا شده بودند. یار نمی‌توانستیم بگیریم و شرایط بسیار سختی را داشتیم با این که دیر آمدم اما تیم ما پیشرفت کرد جایگاه‌مان بهتر شد و توانستیم سوپرکاپ را که قول داده بودیم و جام باشگاه‌ها را که قول صعود دادیم، انجام دهیم.


نکونام همچنین با بیان اینکه فولاد سال سختی داشت، گفت: به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم، آنها کار پرفشاری داشتند. بازیکنانی که نیم فصل اضافه شدند شاید خیلی‌ها خوب نتوانستند از آنها استفاده و از توانایی مهره‌ها استفاده کنند. ما توانستیم از توانایی بازیکنانی که به تیم آوردیم استفاده کنیم و به بهترین نحو ممکن به فولاد کمک کنند. 


وی اشاره‌ای به بازی‌های لیگ در کرج، گفت: من خودم چند سال در کرج زندگی کرده ام. این که لیگ اینجا برگزار می‌شود، خنده دار است. چرا که وقتی ما اشتباه می‌کنیم ما را جریمه می کنند اشکالی ندارد الان با این برنامه‌ریزی چه کسی می خواهد فوتبال ایران را جریمه کند؟ ما امروز ساعت ۱۱ صبح نمی‌دانستیم کجا قرار است بازی کنیم. به خاطر تعطیلات این چند روز مردم مسافرت که دلخوشی‌شان است دوست دارند انجام دهند، تیم ما ساعت ۲ از هتل بیرون زده است، در ترافیک ماندیم تا به اینجا برسیم ساعت ۴ بعدازظهر بود. نمی‌دانم چه کسی باید جواب دهد؟ ما صحبت کردیم و قرار شد اگر بازی به هفته آخر کشیده نشود بازی را در تهران برگزار کنند ما هم گفتیم حاضریم هزینه‌ها را تقبل کنیم تا تیم حریف اهواز بیاید همان طور که فجر انجام داد، برای ما نمی‌شود اما برای فجر می‌شود.


سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: گفتیم بازی در تهران برگزار شود چرا که با امکاناتی کرج، کار سخت بود. ما زمین چمن سبز نمی‌خواهیم، کولر می‌خواهیم که در رختکن ما کولر باشد. به ما گفتند موتور کولر را بردند و روشن نمی‌شود. ساعت چهار بعد از ظهر در اوج گرما، به ورزشگاه آمدیم. می‌گویم سرویس بهداشتی را لطفا کسی را بیاورید، لوله‌ها مشکل دارد، می‌گویند کسی نیست، ببخشید! اصلا یک چیزایی که خنده‌دار است. شرایط لیگ ما امسال افتضاح بود. آخر سر معلوم نبود بازی با تماشاگر یا بدون تماشاگر است. واقعاً اصلا خنده‌دار بود. امیدوارم این شرایط بهبود پیدا کند.اتفاقاتی که افتاد برای فوتبال ما واقعاً خنده دار است، امیدوارم این سالی که داشتیم دیگر تکرار نشود چرا که فوتبال باشگاهی و ملی آشی شده بود که هر کسی می رسید آن را هم می‌زد تا حاجتش برآورده شود.


نکونام در خصوص اینکه با توجه به سابقه همکاری با آجورلو و جدایی مجیدی از استقلال، آیا احتمال دارد که سرمربی استقلال شود، تصریح کرد: شرایطم در فولاد عالی است. هیچ مشکلی در این تیم ندارم. مشکل ماجای دیگر است. پارسال قبل فصل با باشگاه استقلال صحبت کردم. همانطور که گفتم من برنامه‌ای برای خودم در مربیگری دارم که می‌خواهم سال به سال آن را پیش ببرم. از دستیار دوم، سوم شروع کردم. در لیگ یک مربیگری کردم. بعد از آن لیگ برتر و شروع کردم به ساختن فولاد. دو سال قبل هم همین اتفاق افتاد. با تیم فولاد در اردو بودم با من تماس گرفتند و گفتند بیا با ما قرارداد امضا کن. من باز هم اینکار نکردم. به این خاطر که کسی نیستم که نسنجیده کاری کنم. آرزوی هرکسی است که سرمربی استقلال باشد. اما من واقعاً در فولاد خوشحال هستم. 


وی ادامه داد: پنجره نقل و انتقالاتی فولاد بسته بود و وقتی در نیم فصل باز شد واقعاً گرفتن بازیکن سخت است. من با مسئولین باشگاه صحبت کردم و لیست اولیه را دادم. چون از این به بعد لیگ تعطیل است می‌خواهم بعد از این فصل به مسافرت بروم. قطعاً لیست دوم و کسانی که باید تمدید کنند را به باشگاه دادم. یک هفته وقت داریم با این بازیکنان تمدید کنیم. اگر بتوانیم پروژه‌ای که میخواهم را با فولاد پیش ببرم و بتوانیم با بازیکنانی جذب کنیم که با تیم‌های مدعی رقابت کنیم، خوشحال می‌شوم و با تمام وجود اینکار را انجام می‌دهم. جایگاه فولاد را در این چند سال دیدید که خیلی با افتخار است. اما باید جوری پیش برود که یک گام به جلو برویم. اینکه بخواهد شرایط همینطور بماند، من چنین قصدی ندارم. یک تیم قلدر، خوب و منسجم برای فصل بعد پیشنهادی هیچ کس به من نداده است. قطعاً استقلال سرمربی دارد. اگر نداشته باشد هم هیچ پیشنهادی به من داده نشده است.


سرمربی تیم فولاد خوزستان تصریح کرد: سیاست باشگاه این است که یک تیم خوب، با کیفیت و سطح بالا برای فصل آینده داشته باشیم. اما اگر نتوانیم بازیکنانی که می‌خواهیم جذب کنیم باید ببینیم سیاست باشگاه چیست. بارها گفتم سال اول وقتی به فولاد آمدم در قرارداد نوشتیم که باید جز هفت تیم اول باشیم. ما تیم سوم شدیم. من که تنهایی این کار را نکردم. بازیکنان و مدیریت زحمت کشیدند. همه واقعاً در این راه زحمت کشیدند. الان باید برنامه ریزی کنیم بازیکنانی که نیاز است را جذب یا تمدید قرارداد کنیم. تیم های دیگر خواهان آنها هستند را جذب کنیم و برای لیگ فصل بعد آماده شویم. 


وی پیرامون جدایی‌اش از فولاد در ابتدای فصل بیست و یکم لیگ برتر، اظهار داشت: اول فصل هم وقتی 5 بازیکن جدا شدند من در فولاد نماندم. به خاطر اینکه پنجره نقل و انتقالاتی یک روز مانده بود بسته شود. پنجره نقل و انتقالاتی ما یک روز بود. تمام برنامه ریزی ما برای نیم فصل بود که خدا را شکر توانستیم بازیکن مورد نیازمان را جذب کنیم و نیم فصل سخت اما خوبی داشتیم. واقعاً برای ما خوب بود. دو تا قول دادم که قهرمانی سوپر جام و صعود بود. ما باید در لیگ قهرمانان آسیا حداقل در منطقه غرب آسیا نتایج خوبی بگیریم.  ما الان آبرو و اعتبار ایران هستیم و برای کسب سهمیه سال بعد ایران مهم است. این کار را به تنهایی انجام ندادم. از مدیریت، کادر فنی و پزشکی و بازیکنان همه در این مسیر همکاری و تلاش کردند.


نکونام درباره جلسه مشترک با گرشاسبی مدیر باشگاه فولاد عنوان کرد: شب گذشته جلسه ای با آقای گرشاسبی در هتل داشتم. لیست بازیکنان مورد نظر، تمدیدی‌ها و محتواهای از این حیث در مورد آن بحث شد. 


وی در پایان با اشاره به صحبت‌های مجری که گفته بود با نظر سرمربی لیگ برتر، استقلال بازیکن جذب می‌کند، گفت: آن مجری چه کسی بوده است؟ وقتی می‌خواهند کسی را بسوزانند اول اسم او را به بیرون درز می‌دهند. یک حرف اشتباه بود که زده شد. من در هتل با تیم خودم بودم و تمرکزم روی بازی تیم خودم بودم. شبی که این صحبت‌ها شد کسی دنبال سرمربی نبود. به هر حال این‌ها شیطنت است یک چیزی می‌گویند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.