بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

نشست تخصصی تبیین حقوق بازداشت شدگان در ندامتگاه تهران بزرگ برگزار شد

​معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران در نشست تخصصی تبیین حقوق بازداشت شدگان که در ندامتگاه تهران بزرگ برگزار شد، گفت: بخشنامه صادر شده سازمان زندان ها که با لحاظ شرایط قانونی و مفاد آئین نامه اجرایی تدوین شده، تکلیف همه مسئولین و کارکنان زندان ها را با هدف رعایت حقوق زندانیان و توجه به کرامت انسانی آنان را مشخص کرده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، اسماعیل جمیاری در نشست تخصصی تبیین حقوق افراد بازداشت شده که با حضور روسای زندان ها و اندرزگاه های مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ برگزار شد اظهار داشت: پس از ابلاغ بخشنامه اصداری رییس محترم سازمان زندان های کشور  با موضوع تبیین حقوق بازداشت شدگان، رعایت کرامت آنان و نحوه نظارت بر بازداشتگاه ها، ضروری است. سبب شناسی موضوعات و اتفاقات غیر قابل پیش بینی بررسی شده، مسائل و تصمیمات با رعایت حقوق شهروندی زندانیان تحلیل می شود. 


وی با اشاره به حجم فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در بخش های تأمینی، تربیتی و حمایتی خواستار دقت نظر کارکنان در رویارویی با مشکلات، تهدیدات و آسیب ها و نحوه مدیریت مجموعه در مواقع لازم شد.


جمیاری تاکید کرد: بخشنامه اخیر سازمان زندان ها که با لحاظ شرایط قانونی و مفاد آئین نامه اجرایی تدوین و ابلاغ شده است، تکلیف همه مسئولین و کارکنان زندان ها با هدف رعایت حقوق زندانیان و توجه به کرامت انسانی آنان را مشخص نموده، لازم است تا همه مسئولان و کارکنان به این موارد توجه ویژه نموده و بند بند بخشنامه را ‌رعایت کنند.


 در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید، علاوه بر بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل روز زندانبانی، مفاد بخشنامه تبیین و توضیحات لازم داده شد.


همچنین در پایان جلسه، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران ضمن بازدید از بخش های کارگاهی ندامتگاه تهران بزرگ، با زندانیان دیدار و گفتگو کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.