بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

آبگیری ۵۰ درصدی تالاب جازموریان درپی بارش‌های اخیر

مرجان شاکری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از آبگیری بیش از ۵۰ درصد مساحت تالاب جازموریان بعد از بارش های اخیر خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مرجان شاکری با ابراز خرسندی از این وضعیت، گفت: تالاب جازموریان در حال آبگیری است آب از دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان وارد تالاب جازموریان می شود و همچنان ادامه دارد.


وی افزود: بررسی‌های‌ تصاویر ماهواره ای توسط کارشناسان اداره کل حفاظت  محیط زیست استان کرمان گویای آبگیری بیش از ۵۰ درصد تالاب جازموریان بعد از  بارش‌های اخیر است.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: آخرین پایش‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در تصاویر ماهواره ای و میدانی نشان می‌دهد که از محدوده یک هزار و ۸۰کیلومتری که در سال‌های گذشته آبگیری داشته، بعد از بارندگی های اخیر حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع آبگیری شده است.


مرجان شاکری خاطرنشان کرد: آخرین آبگیری تالاب‌ جازموریان مربوط به سال ۱۳۹۸ بوده است که بیش از ۸۰ درصد سطح تالاب آبگیری شده بود. تالاب جازموریان به دلیل نداشتن عمق براساس وسعت آبگیری اندازه گیری می شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.