بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

راستینه: ورزشکاران محجبه ایرانی، پیام اقتدار و استقلال زنان مسلمان را به جهانیان عرضه می‌کنند

زهرا شکوهی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی موی تای ۲۰۲۱ تایلند، توسط رئیس کمیسیون ورزش مجلس، مورد تقدیر قرار گرفت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در این مراسم که عصر امروز سه شنبه ۲۱ دی ماه سال جاری در محل خانه ملت برپا شد، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان و رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی از زهرا شکوهی ملی پوش موی تای بانوان کشورمان که در رقابتهای اخیر قهرمانی جهان به میزبانی تایلند موفق به کسب مدال طلا شد، تجلیل کرد.


این مراسم با حضور جواد نصیری رئیس انجمن موی تای ایران، حسن محمدخانی نایب رئیس انجمن، ایمان غیاثوند مدیر تیم های ملی انجمن و دکتر فرشاد توحیدنیا مشاور راستینه برگزار شد. 


راستینه در مراسم تجلیل از این قهرمان، با تبریک موفقیت بدست آمده اظهار داشت: مردم ایران به داشتن چنین قهرمانان با اخلاق، الگو و نمونه ای می‌بالند. 


وی درخشش اعضاء تیم ملی موی تای بویژه بانوان محجبه کشورمان در آوردگاه جهانی تایلند را، یک دستاورد ارزشمند توصیف کرد و گفت: عرصه‌های بین‌المللی فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و سیاسی، محلی برای خودنمایی دین و فرهنگ کشورهای مختلف است و در این بین حضور زنان می‌تواند گویای بسیاری از ارزش‌های حاکم بر آن جامعه باشد، به‌طوری‌که حجاب زن مسلمان، جلوه ای از اسلام و در پی آن، نمادی روشن از فرهنگ والا و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس سپس افزود: میدان مسابقه یکی از جذاب ترین و اثرگذارترین عرصه‌های بین‌المللی است که زنان محجبه ایرانی توانسته‌اند با حضور پر صلابت خود در رشته های های مختلف ورزشی، پیام اقتدار، استقلال و آزادی زنان مسلمان را که حیا را با هویت خود عجین ساخته اند، به جهانیان عرضه کنند. 


گفتنی است در این مراسم پیرامون موضوعات مختلف از جمله نامه درخواست استقلال انجمن موی تای و حرکت به سمت فدراسیونی شدن این رشته در کشور، بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 


در همین ارتباط، جواد نصیری رئیس تشکیلات موی تای ایران، عضو شورای ریاست فدراسیون بین المللی موی تای و سفیر عالی ورزش در جهان، ضمن تشریح دلایل خود مبنی بر ضرورت تشکیل یک فدراسیون مستقل، خواستار مساعدت و حمایت مجلس و همچنین دستگاه ورزش کشور برای تحقق این امر شد.


نصیری در پایان ضمن قدردانی از زحمات احمد راستینه، نگاه حمایتی کمیسیون ورزش مجلس را در قبال رشته های ورزشی معتبر و مدال آور از جمله موی تای ارزشمند دانست. وی همچنین از خدمات و تلاشهای دکتر فرشاد توحیدنیا در این مسیر تشکر به عمل آورد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.