بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به اهمیت این کارگروه اظهار داشت: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به عنوان شورای بالادستی وظایف خطیری برعهده دارد که ذیل این شورا کارگروه های مختلفی تعریف شده که یکی از مهم ترین آنها، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده می باشد.

وی ادامه داد: اعضای کارگروه باید شخصا در جلسه حضور پیدا کنند و جایگاه و اهمیت کارگروه جدی‌تر از گذشته لحاظ شود و ضمن مشارکت فعال در جلسات باید شاهد تحول در این حوزه باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: بیش از ۲۰ وظیفه و تکلیف برای این کارگروه تعریف شده و توقع مجموعه استانداری از اعضا حضور فعال در جلسات است، ضمن اینکه بایستی کمیته‌های تخصصی در حوزه های مختلف تشکیل شود.

جوهری سپس گفت: اولویت مسائل اجتماعی سبب شده که بنا به پیشنهاد و تاکید استاندار تهران، قرارگاه خدمات اجتماعی در استان با مسئولیت شهرداری تهران و متناظر آن در شهرستان های استان با مسئولیت فرمانداران شهرستان ها شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرما و وجود معتادین متجاهر در سطح شهر، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار قرارگاه خدمات اجتماعی قرار گرفته و جلسات هماهنگی متعددی تشکیل شده که در شهر تهران در همین مدت کوتاه بیش از ۷ جلسه با حضور شهردار تهران در شهرداری تهران برگزار شده که نتایج بسیار خوبی را در بر داشته که اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شهرستان ها نیز اقدامات و ظرفیت سازی های خوبی صورت پذیرفته که آمار نهایی اقدامات صورت گرفته هفته بعد اعلام‌ خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه موضوعاتی همچون برش استانی سند سلامت سالمندان و سند استانی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.