بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

شهروندی ترکیه در کمترین زمان


اخذ شهروندی ترکیه از طریق راه های مختلفی امکان پذیر است.


ترکیه یکی از کشور های زیبا با مقاصد گردشگری فوق‌العاده می باشد که به خاطر رشد اقتصادی خوب، امنیت بالا، مخارج پایین یک گزینه عالی برای مهاجرت به شمار می‌رود.


افرادی که قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند؛ می توانند با اخذ شهروندی ترکیه از مزایا اقامت در این کشور بهره مند شوند.


اخذ پاسپورت ترکیه


ترکیه یک کشور رو‌ به رشد می باشد که امروزه یکی از گزینه های ایرانیان برای مهاجرت محسوب می شود.


اگر به خاطر راه اندازی یک کسب کار سود آور یا شروع یک زندگی تازه برای خود و خانواده تان، قصد مهاجرت دارید ولی به خاطر قوانین سختگیرانه از اینکارمنصرف شدید؛ باید این خبر خوب را به شما بدهیم  که می توانید از طریق راه های مختلف جهت گرفتن اقامت ترکیه اقدام کرده و یک زندگی جدید و خوب را تجربه کنید.


در این بخش می خواهیم شما را با روش های اخذ شهروندی ترکیه آشنا کرده تا بتوانید با توجه به شرایطتان بهترین گزینه را انتخاب نمایید.


اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج


اگر همسر آینده شما، شهروند ترکیه است؛ لازم نیست نگران گرفتن اقامت باشید.


بعد از گذشت سه سال، می توانید جهت دریافت حق شهروندی ترکیه ای اقدام کنید.


توجه داشته باشید که این ازدواج باید رسمی و قانونی باشد و در صورتی که دولت ترکیه متوجه صوری بودن آن شود؛ عواقب سنگینی از جمله زندان در انتظار شماست.


هم چنین نداشتن سو سابقه شهروند ترکیه از جمله شرایط اخذ گرفتن اقامت برای شماست.


اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری


یکی از روش های گرفتن شهروندی ترکیه ای از طریق سرمایه گذاری می باشد.


باز کردن سپرده بانکی یکی از راه های سرمایه گذاری در کشور ترکیه است.


اگر جز آن دسته از افرادی هستید که پول زیادی را در سپرده بانکی خود دارید و به دنبال یک جای امن برای سرمایه گذاری می گردید؛ می توانید با باز کردن حساب در یکی از بانک های ترکیه به مبلغ پانصد هزار تومان جهت اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید.


در مقاله افتتاح حساب بین المللی در ترکیه صفر تا صد توضیح داده شده است.


البته به مدت سه سال، برداشت وجه نقد امکان پذیر نیست. شاید این سوال برایتان پیش آمده که چرا باید این همه پول را به مدت سه سال در بانک ترکیه سرمایه گذاری کنم؟ جواب این سوال کاملا واضح است؛ شما با این کار علاوه بر گرفتن پاسپورت ترکیه، می توانید از مزایا و خدمات شهروندی از جمله آموزش رایگان برای فرزندانتان بهره مند شوید. در واقع شما با سرمایه گذاری در کشور ترکیه، آینده خود و فرزندانتان را تضمین می کنید. باز کردن سپرده بانکی در ترکیه شامل مراحل زیر می باشد:


  1. ابتدا باید برای درخواست باز کردن حساب بانکی به وزارت اقتصاد ترکیه مراجعه کنید. پس از تایید می توانید برای افتتاح سپرده بانکی اقدام نمایید.
  2. در مرحله بعد، باید اقدامات لازم برای ثبت کد مالیاتی را انجام دهید.
  3. بعد از آماده کردن مدارک لازم برای باز کردن سپرده بانکی از جمله قبض آب و برق و کد مالیاتی به یکی از شعب بانکی مراجعه کنید.
  4. سپس تاییدیه سرمایه گذاری را برای اقامت کوتاه مدت به اداره مهاجرت تحویل دهید.
  5. در آخر می توانند به دفتر شهروندی مراجعه کرده و درخواست اقامت خود را ثبت کنید.


یکی دیگر از راه های اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت در کشور ترکیه است.


اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار پرسود می گردید؛ پیشنهاد می کنیم پول خود را در این کشور سرمایه گذاری کنید. شما با ثبت شرکت می توانید بعد از پنج سال جهت اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کنید.


توجه داشته باشید که بعد ثبت و راه اندازی شرکت، باید شهروند های ترکیه را نیز استخدام کنید. بهتر است قبل از اینکه برای ثبت شرکت اقدام نمایید؛ اطلاعاتی درباره روند کاری آن بدست بیاورید.


 اخذ شهروندی از طریق خرید ملک


image_1641770099


یکی از رایج ترین روش های اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک می باشد.


ایرانیان عزیز می توانند به جای خرید یک  ملک یک خوابه درتهران، یک ملک بزرگ در بهترین جای ترکیه خریداری کرده و به راحتی حق شهروندی ترکیه دریافت نمایند.


 به خاطر مزایای فراوان خرید خانه در استانبول، هرسال آمار خرید ملک توسط ایرانیان در حال افزایش است. از مزایا خرید ملک در ترکیه می توان موارد زیر را نام برد:


  • با خرید ملک، علاوه بر اخذ شهروندی، پاسپورت ترکیه هم دریافت می کنید.
  • در صورتی که فعلا قصد مهاجرت ندارید، می توانید ملک خود را اجاره دهید.
  • با توجه به قیمت ارزان مسکن نسبت به ایران، خرید انواع ملک از جمله ویلایی و آپارتمانی یک سرمایه گذاری عالی برای آینده خانواده تان محسوب می شود.
  • با خرید ملک، تمام اعضای خانواده حق شهروندی دریافت کرده و می توانند از مزایا آن بهره مند شوند.


جهت گرفتن شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک باید مراحل قانون زیر را طی کنید:


  1. ملکی که قصد خرید آن را دارید؛ باید حداقل ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد. هم چنین می توانید چند ملک که قیمت تمام شده آنها همین مبلغ می باشد؛ خریداری کنید.
  2. برای عقد قرارداد لازم نیست حتما خودتان به کشور ترکیه سفر کنید؛ می تواند وکیل شما اینکار را انجام دهد.
  3. پس از عقد قرارداد، با مراجعه به اداره ثبت ملک در ترکیه می توانید درخواست اخذ شهروندی خود را ثبت کنید. بعد ارائه و بررسی مدارک مورد نیاز، در صورتی که همه چیز قانونی انجام شده باشد؛ بعد از سه الی هفت روز کاری، نامه تاییدیه حق شهروندی برای شما فرستاده می شود.
  4. پس از دریافت نامه تاییدیه، باید به اداره مهاجرت مراجعه و درخواست مجوز اقامت کنید.
  5. پس از تایید مجوز اقامت در ترکیه، جهت اخذ شهروندی ترکیه به سازمان شهروندی مراجعه نمایید. پس از طی شدن مراحل کاری، شما به طور رسمی شهروند ترکیه می شوید.


 


اخذ پاسپورت  ترکیه از طریق اشتغال به کار


یکی از راه های گرفتن شهروندی ترکیه، پیدا کردن یک کار ثابت  به مدت پنج سال می باشد.


البته در طی این مدت باید حق بیمه و مالیات خود را نیز پرداخت کنید.  توجه داشته باشد که حتما برای کار در کشور ترکیه ، باید مجوز قانونی داشته باشید.


همچنین شما با ثبت شرکت در ترکیه می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید.


با خواندن مقاله زیر می توانید از این شرایط اطلاع پیدا کنید.


ثبت شرکت در ترکیه | هزینه ها و قوانین 2022 | اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت


اخذ شهروندی ترکیه از طریق تولد


اگر شما یا همسرتان، شهروند ترکیه باشید و فرزندتان در کشور ترکیه متولد شود؛ بلافاصله به او حق شهروندی تعلق می گیرد.


توجه داشته باشید که لازم نیست حتما متولد ترکیه باشید؛ اگر به هر طریقی موفق به اخذ شهروندی ترکیه شدید؛ فرزندانتان امتیاز حق شهروندی دریافت می نمایند.


البته افرادی که به صورت پناهنده در کشور ترکیه زندگی می کنند، از این امتیاز محروم هستند.


مزایا اخذ شهروندی ترکیه


image_1641770163


 


  • در صورتی که شما موفق به اخذ شهروندی ترکیه شدید، همسر و فرزندان زیر هجده سال نیز حق شهروندی دریافت کرده و می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
  • زمانی که شما حق شهروندی ترکیه را دریافت می کنید، می توانید بدون داشتن ویزا به ۷۲ کشور دنیا سفر کنید. هم چنین از مزیت های پاسپورت ترکیه این است که می توانید بدون ویزا به ۴۲ کشور سفر کرده و در فرودگاه ویزا خود را دریافت نمایید.
  • به علاوه کشور ترکیه از نظر فرهنگ شباهت زیادی به ایران دارد و شما لازم نیست خود را با عقاید و فرهنگ های عجیب وفق دهید. هم چنین نسبت به کشور های اروپایی، مخارج زندگی ارزان تر می باشد و می توانید یک زندگی مرفه را در کشور ترکیه شروع کنید.
  • از آنجا که ایرانیان در سفرهای تجاری با مشکلات بسیاری مواجه می شوند؛ با داشتن پاسپورت ترکیه دیگر خبری از اعمال فشار و محدودیت نیست.
  • جالب است بدانید زمانی که شما برای گرفتن شهروندی ترکیه اقدام می کنید؛ لازم نیست دارایی های خود در کشور های دیگر را اعلام نمایید.


سوالات متداول در مورد اخذ  پاسپورت ترکیه


  • آیا با خرید ملک به ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار، امکان گرفتن پاسپورت ترکیه وجود دارد؟


خیر، با خرید ملک به ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار، فقط به شما اقامت کوتاه مدت تعلق می گیرد.


  • آیا امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم  وجود دارد؟


بله، در صورتی که اقامت موقت داشته باشید و سالانه آن را تمدید کنید؛ بعد از ۵ سال می توانید جهت اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایید.


  • آیا بعد از گرفتن حق شهروندی ترکیه، می توان ملک خریداری شده را فروخت؟


اگر از طریق خرید ملک، شهروندی ترکیه را دریافت کرده باشید، تا سه سال اول امکان فروش ملک وجود ندارد. اما اگر اقامت موقت شما از طریق خرید ملک باشد، می توانید به راحتی ملک خود را بفروشید. البته توجه داشته باشید که برای تمدید، دوباره باید ملک جدیدی را خریداری کنید.


  • بعد از خرید ملک، حتما باید در آن ساکن شد؟


خیر، شما می توانید به صورت کوتاه مدت یا سالانه، ملک خود را اجاره داده و به این صورت درآمدزایی داشته باشید.


همانطور که مطالعه کردید جهت اخذ شهروندی و گرفتن پاسپورت ترکیه، روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید با توجه به شرایط خود، یکی از روشهای بالا را انتخاب کرده و جهت گرفتن حق شهروندی درخواست نمایید. اگر به دنبال یک زندگی جدید توأم با آرامش، امنیت و رفاه می باشید؛ مهاجرت به کشور ترکیه می تواند شما را به آرزوهایتان برساند. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید؛ حتما از مشاورین مجرب و متخصص در این زمینه کمک بخواهید.


با مراجعه به  سایت شرکت ترکیه هلپر (https://turkeyhelper.com/) می توانید در خصوص اخذ شهروندی ترکیه و خرید ملک در ترکیه با کارشناسان این شرکت مشاوره کنید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.