بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

توصیه وزارت خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی برای عدم سفر به قزاقستان

وزرات خارجه آمریکا شهروندان خود را از سفر به قزاقستان برحذر داشت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از نووستی، وزارت خارجه آمریکا به برخی از کارمندان خود در کنسولگری آمریکا در شهر آلماتی قزاقستان و اعضای خانواده آنها اجازه خروج داده و همچنین به شهروندان خود توصیه کرده است که به دلیل ناآرامی‌ها به این کشور سفر نکنند.


در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده آمده است: «تظاهرات گسترده‌ای که از دوم ژانویه آغاز شد، منجر به آسیب جدی به زیرساخت‌ها و ساختمان‌های دولتی در آلماتی و همچنین بازداشت و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از معترضان و  نیروهای امنیتی شد».


در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه خروج کارمندان خود از سرکنسولگری در آلماتی را که وظایف مهمی به عهده ندارند و اعضای خانواده همه کارکنان آمریکایی سرکنسولگری در آلماتی را تایید کرده است».


وی ادامه داد: «وزارت ‌خارجه به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند به دلیل شیوع ویروس کرونا و ناآرامی‌های داخلی از سفر به قزاقستان خودداری کنند.»


در ادامه توضیح داده شده است: «این امکان وجود دارد که چنین رویدادهایی با سرعت بالا و بدون هشدار قبلی رخ دهند و حمل و نقل، ارتباطات و ارائه خدمات دیگر را مختل کند. این حوادث پتانسیل تبدیل شدن به اعمال خشونت‌آمیز را دارند».


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.