بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

برای یک رئیس، فرد چاپلوس از جاسوس خطرناک‌تر است

نماینده مجلس اظهار داشت: از رئیس دستگاه قضائیه در خواست می کنم با توجه به اینکه ۲۶۰ امضا در مجلس جمع آوری شده است، پرونده کرسنت را در دستورکار قرار دهد و ما منتظر اقدامات در این زمینه هستیم.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مصطفی طاهری در نشست علنی امروز ( یکشنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: “حلقوم ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز” سالگرد شهادت سردار سلیمانی قهرمان که دشمن از آن و عکسش وحشت دارد و شهید سلیمانی امروز خطرناک تر از سردار سلیمانی دیروز برای دشمنان اسلام است را تسلیت می گویم.


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ادامه داد: بابت انجام واکسیناسیون از دولت تشکر می کنم امروز مردم با زندگی نسبتا عادی، با کسب و کار عادی اموراتشان را انجام می دهند، یادمان نمی رود سال گذشته این موقوع تعطیلات دو هفته ای و یک هفته ای کسب و کار هایی که آسیب می دیدند و قابل جبران نبود به برکت واکسیناسیونی که انجام شد و در حال انجام است، امورات به خوبی انجام می شود.


وی بیان کرد: مدیریتی که دولت در مورد مذاکرات وین دارد و توانسته است اقتصاد را شرطی به مذاکره نکند، یعنی تیم مذاکره کننده و رفع تحریم کاری را انجام می دهد و تیم خنثی سازی کار خود را، این باعث شده این هماهنگی به خوبی شکل بگیرد تا هم مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی پیش برود و امورات اقتصادی تا حدود زیادی پیش می رود.


این نماینده مجلس مطرح کرد: اکنون زمان تغییرات مدیریتی است، امروز انتخاب مدیرانی که کارآمد و شایسته باشند مطرح است آنهایی که بانیان وضع موجود هستند و نمی خواهند و نمی توانند شرایط موجود را ادامه دهند، انتخاب درست و به جایی است، اما آسیبی را متذکر می شوم، آن هم انتخاب افرادچاپلوس به جای افراد شایسته است. برای یک رئیس چاپلوس از جاسوس خطرناک تر است زیرا جاسوس چهره خود را می پوشاند و چاپلوس چهره واقعیت را. چابلوس  مزاج شناس است و دل خواسته های پنهانی رئیس را استخراج می کند و بر آن لعاب حقیقت می زدند و تحویل رئیس می دهد، از این رو رئیس ها باید مزاج خود را به مزاج های شیرین عادت ندهند و از زبان های پر چرپ پرهیز کنند.


طاهری در ادامه گفت: در خواست بعدی بنده در خصوص کنترل تورم است، برای مهار تورم خط مشی که دولت طی می کند بحث مدیریت کسری بودجه است، در بودجه ۱۴۰۱ ما شاهد کنترل کسری بودجه هستیم، تراز عملیاتی را از منفی ۴۶۴ هزار میلیارد تومان به ۳۰۰ کاهش داده، کنترل هزینه ها کرده هم در مورد حقوق ها و هم توانسته هزینه های خود را منهای بحث حقوق با ۱۵ درصد کاهش دهد، همچنین توانسته فروش اوراق را کاهش دهد. این حرکت ها خوب هستند در خواست می کنیم همین مسیر را در سال های مختلف طی شود.


این نماینده مجلس اظهار داشت: در خصوص مهار تورم، کسری بودجه یکی از اضلاع است نباید اضلاع مهم دیگر را فراموش کنیم. در دولت های قبل در سال های ۹۲ تا ۹۶ همین مسیر طی شد، کسری بودجه در شرایطی کنترل شد که شاهد تورم بودیم، دلیل این امر این بود که دولت های قبلی به اضلاع دیگر مربوط به کسری بودجه دقت نکردند و در واقع اصلاح نظام بانکی، مدیریت بهینه بازار ارز و سیاست های گذاری پولی مناسب را می طلبد. اگر غفلت کنیم با توجه به نقدینگی که در بانک ها تولید می شود هر چقدر کسری بودجه را مدیریت کنیم باز آثار تورمی که به دلیل نقدینگی بانک ها شکل می گیرد عملا به موفقیت دلخواه نمی رسیم.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: همان همتی که دولت در بودجه برای کاهش کسری بودجه انجام داده، ادامه دهد، دوم به فکر بانک ها به خصوص بانک های خصوصی باشد تا بتواند جبران کند. آخرین مطلب بنده مربوط به قوه قضاییه می شود از رئیس دستگاه قضاییه در خواست می کنم با توجه به اینکه  ۲۶۰ امضا در مجلس جمع آوری شده است پرونده کرسنت را در دستورکار قرار دهد و منتظر اقدامات در این زمینه هستیم هنوز شاهد اقدام خاصی نبوده‌ایم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.