بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

تهاتر محصول سیب باقیمانده در انبارها با موز و نارنگی پیگیری شود

نماینده مردم مراغه از رئیس جمهور خواست تا بحث تهاتر محصول سیب انبار شده با موز و نارنگی پیگیری شود تا از ضرر بیشتر کشاورزان جلوگیری شود.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علی علیزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: در حال حاضر صدها تن سیب بر روی دست کشاورزان در سردخانه ها مانده است.


نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: چند هفته گذشته که در جلسه‌ای با حضور شما حاضر بودیم، به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستور دادید تا موضوع سیب را حل کنند، اما متاسفانه شاهدیم که هزاران تن سیب در انبارها مانده و فکری برای صادرات آنها نمی شود. چرا مرزها بسته شده و برای تهاتر این محصول با موز و نارنگی اقدام نمی کنید؟


وی با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکلات کشاورزان فکری اساسی شود، عنوان کرد: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم سیب بیش از ۸ هزار تومان است، اما قیمت آن در حال سقوط به زیر ۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است، و این یعنی زیان شدید کشاورزان.


علیزاده ادامه داد: هزاران نفر از مردم محروم و مستضعف در ده ها شهر از طریق قالیبافی امرار معاش می کنند و هزینه قالیبافی هر روز افزایش می یابد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.