بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

عامل حمله به فرودگاه کابل، از زندان فرار نکرده بود

معاون سخنگوی طالبان،‌ ادعای رسانه‌ها مبنی بر اینکه عامل حمله انتحاری به فرودگاه کابل پیش از حمله، از زندان فرار کرده بوده است را تکذیب کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از راشا تودی، «طالبان» صحت گزارش مطبوعات مبنی بر اینکه عامل حمله انتحاری  آگوست گذشته به فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای خارجی، پیش از این حمله از زندان آزاد شده بود را رد کرد. 


«بلال کریمی»‌ معاون سخنگوی «طالبان» با انتشار توئیتی بیان داشت: «این ادعا که عامل حمله به فرودگاه در ۲۶ آگوست، از زندان «بگرام» آزاد شده بود، نادرست است. چراکه هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.»


سخنگوی طالبان در ادامه افزود: «فاصله زمانی میان سقوط زندان ‌بگرام‌ و حمله به فرودگاه به اندازه‌ای کوتاه است که عملا غیرممکن است تا کسی که از این زندان آزاد شده است، در این مدت زمان کوتاه چنین حمله‌ای را در فرودگاه صورت بدهد.» 


وی به این نکته اشاره کرد که زندانیان پیش از ورود نیروهای طالبان به شهر از زندان فرار کردند و برخی از عوامل داعش نیز از زندان گریختند، اما نیروهای طالبان اکثر افرادی که به این گروه تعلق داشتند مجددا دستگیر و یا به قتل رساندند. 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.