بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

افزایش حامیان خشونت موجه علیه دولت در آمریکا

یک نظرسنجی نشان داد که تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها از خشونت موجه علیه دولت حمایت می‌کنند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، یک نظرسنجی جدید که توسط روزنامه واشنگتن پست انجام شده است، نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌هایی که اقدام خشونت‌آمیز شهروندان علیه دولت را توجیه می‌کنند، در حال افزایش است.


بر اساس نظرسنجی واشنگتن پست، ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند خشونت علیه دولت گاهی اوقات قابل توجیه است که این رقم در سال  ۲۰۱۵ به میزان ۲۳ درصد و در سال ۲۰۱۰ به میزان ۱۶ درصد بوده است.


این نظرسنجی که از هزار و ۱۰۱ بزرگسال در بازه زمانی‌ ۱۷ تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ انجام شد، نشان داد که ۴۰ درصد جمهوری‌خواهان خشونت را توجیه‌پذیر می‌دانند حال آنکه چنین اعتقادی را تنها ۲۳ درصد دموکرات‌ها دارند. 


مردان، بزرگسالان جوان و کسانی که دارای مدرک دانشگاهی بودند، بیشتر معتقد بودند که خشونت قابل‌قبول است، این در حالی است که تنها ۱۸ درصد از سیاهپوستان آمریکایی خشونت را موجه می‌دانند، اما ۴۰ درصد از آمریکایی‌های سفیدپوست به خشونت تمایل دارند. 


اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (۶۲ درصد) گفتند که خشونت هرگز موجه نیست، اما واشنگتن پست نوشت که این رقم در مقایسه با دهه ۹۰ قرن گذشته که به نسبت ۹۰ درصد ثبت شده بود، روند کاهش داشته است.


این افراد معتقد هستند که نقض حقوق مردم و سلب آزادی‌هایشان توسط دولت‌ ‌مانند عبور از محدودیت‌های کرونایی و سلب حق رای از اقلیت‌ها، توجیهی برای خشونت است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.