بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

رئیس‌جمهوری پیشین کره جنوبی آزاد شد

رئیس‌جمهوری پیشین کره جنوبی که به اتهام فساد در سال ۲۰۱۷ به ۲۲ سال زندان محکوم شده بود، به دلیل بیماری و مناسب نبودن شرایط جسمانی‌اش مورد عفو قرار گرفت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «پارک گئون-های» رئیس‌جمهوری پیشین کره جنوبی، امروز –جمعه- توسط «مون جه-این» رئیس‌جمهور کنونی این کشور مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد. 


وزارت دادگستری کره‌جنوبی هفته گذشته اعلام کرده بود که  پارک در لیست افرادی که به مناسبت سال نو میلادی توسط رئیس‌جمهوری این کشور عفو می‌شوند، قرار دارد.


پارک که به دلیل فساد به مدت ۵۷ ماه در زندان بود و در حالی که برای درمان درد مزمن شانه و کمر خود در بیمارستانی در سئول تحت مداوا قرار داشت، فرمان عفو خود را دریافت کرد. 


کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، وضعیت جسمانی پارک را دلیل اصلی عفو وی عنوان کرده‌ است. 


پارک به دلیل فساد به ۲۲ سال زندان محکوم شده بود و از سال ۲۰۱۷ در زندان به سر می‌برد. 


این گزارش در پایان خاطرنشان کرده است که رئیس‌جمهوری پیشین کره‌جنوبی توسط گارد ریاست‌جمهوری، مورد محافظت قرار می‌گیرد؛ ولی به دلیل محکومیتش، به سایر مزایایی که روئسای جمهوری پیشین از آن برخوردار هستند (مزایایی مانند دریافت حقوق بازنشستگی ویژه و در اختیار داشتن دستیاران شخصی)، دسترسی نخواهد داشت.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.