بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ژاپن، هیأت دولتی خود را به المپیک پکن اعزام نمی‌کند

دولت ژاپن، اعلام کرد که از اعزام هیأت دولتی خود به المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ پکن خودداری خواهد کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از رویترز، دولت ژاپن امروز –جمعه- در اقدامی که ممکن است به تعمیق تنش میان این کشور و چین دامن بزند، اعلام کرد که هیأت دولتی خود را به المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ پکن در ماه فوریه نخواهد فرستاد.


این تصمیم توکیو به دنبال تحریم این بازی‌ها توسط ایالات متحده، به بهانه نگرانی‌های حقوق بشری در چین اتخاذ شده است. البته ژاپن، علت تصمیم خود را به صراحت اعلام نکرده است.


در حالی که ژاپن شریک ایالات متحده است، روابط اقتصادی مستحکمی نیز با چین دارد.


«هیروکازو ماتسونو» مقام ارشد کابینه ژاپن در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: «توکیو هیأت دولتی خود را به این بازی‌ها نمی‌فرستد، اما درعوض برخی از مقام‌هایی که حوزه فعالیتشان مستقیما به المپیک ارتباط دارد را اعزام می‌کند. این مقا‌م‌ها شامل “سیکو هاشیموتو” رئیس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین روئسای کمیته‌های داخلی و پاراالمپیک ژاپن می شود».


وی در ادامه افزود: «ژاپن بر این باور است که چین باید آزادی، احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون که ارزش‌های جهانی جامعه بین‌الملل هستند را تضمین کند. ژاپن این نکات را در سطوح مختلف مستقیما به چین متذکر شده است.»


این مقام ارشد کابینه ژاپن خاطرنشان کرد: «عدم حضور مقام‌های ژاپن در این بازی‌ها تحت هیچ عنوان خاصی صورت نمی‌گیرد. به اینن معنی که دولت ژاپن از این اقدام خود به صورت رسمی به عنوان بایکوت یاد نمی‌کند».  


 


 


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.