بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

تمامی تمرینات نظامی ناتو در اوکراین، ماهیتی ضدروسی دارند

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه با اشاره به افزایش تمرین‌های نظامی کشورهای عضو ناتو در خاک اوکراین، تمامی این تمرین‌ها را ضد روسیه خواند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، «الکسی پولیشچوک» مقام ارشد وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تمامی فعالیت‌های نظامی صورت گرفته توسط ناتو در اوکراین، ماهیتی ضدروسی دارند.


وی در ادامه افزود: «در سال ۲۰۲۱ هفت رزمایش مشترک میان کی‌یف و کشورهای عضور پیمان ناتو در خاک اوکراین برگزار شد و در سال آینده، ۹ تمرین دیگر هم انجام خواهد شد».


این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در دامه خاطرنشان کرد: «دامنه، پوشش سرزمینی و مدت زمان این تمرین‌های مشترک میان اوکراین و کشورهای عضو پیمان ناتو در حال افزایش است. تمامی این تمرین‌ها به یک مفهوم واحد مرتبط می‌شوند و جهت‌گیری ضدروسی دارند».


هم اکنون، حدود ۱۰ هزار نفر از پرسنل نظامی کشورهای عضو پیمان ناتو در مراکز نظامی و پایگاه‌های دریایی در اوکراین مستقر هستند و از این تعداد، چهار هزار نفر را پرسنل نظامی ایالات متحده تشکیل می‌دهند.


مدتی پیش، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود که سیاست الحاق اوکراین در ناتو و همچنین استقرار سامانه‌های موشکی در نزدیکی مرز روسیه، خطر تحریک جدی نظامی را در پی دارد و می‌تواند به درگیری نظامی گسترده‌ای در اروپا دامن بزند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.