بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

رمزگشایی از ۳۰۰ فقره سرقت گوشی موبایل در ۶ استان

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از عملیات موفق کارآگاهان پلیس شهرستان نیشابور در شناسایی و دستگیر متهم به سرقت ۳۰۰ فقره گوشی موبایل خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «ابراهیم قربان زاده» بیان داشت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی موبایل با تهدید سلاح سرد و هم چنین با شگرد معاوضه با لپ تاپ‌های سوخته و خالی از قطعات داخلی در شهرستان نیشابور، دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد. 


وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور در تحقیقات میدانی و اولیه متوجه شدند اکثر این سرقت‌ها از نوجوانان صورت گرفته و بعضا با طرح این موضوع از سوی متهمان که لپ تاپ‌هایی را حاضرند با گوشی‌های موبایل معاوضه در حالی که لپ تاپ‌ها سوخته و خالی از قطعات بودند و سپس در یک اقدام سریع گوشی‌های موبایل را سرقت و بلافاصله با خودرو متواری می‌شدند. 


این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در حین رسیدگی به این پرونده گزارش‌های دیگری از سرقت گوشی موبایل با این روش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و همین موضوع باعث شد، تیمی از کارآگاهان با تجربه، شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دهند. 


سردار قربان زاده گفت: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات فنی دقیق به سرنخ‌های مهمی دست پیدا کردند و متوجه شدند متهمان به صورت باندی فعالیت و با خودروهای سمند و پراید سرقتی به صورت کاملا حرفه‌ای مرتکب این سرقت‌ها شده‌اند و با همین روش در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر نیز چنین سرقت‌هایی به وقوع پیوسته و تحت تعقیب پلیس آگاهی چند استان دیگر هستند. 


وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس پس از یک ماه کار بی‌وقفه اطلاعاتی رد پای سرکرده باند را که از اتباع بیگانه بود در استان تهران شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی، وی را در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه به همراه یک دستگاه خودرو پراید سرقتی در یکی از نقاط شهر تهران دستگیر و جهت انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی نیشابور انتقال دادند. 


جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهم که سابقه دار است در مواجهه با ادله و مستندات پلیس تاکنون به ۳۰۰ فقره سرقت گوشی موبایل از نوجوانان با تهدید سلاح سرد و هم چنین با شگرد فریب مبنی بر معاوضه با لپ تاپ و سرقت آن‌ها با کمک ۲ نفر دیگر در نیشابور و هم چنین استان‌های خراسان جنوبی، شمالی، تهران، همدان و سمنان اعتراف کرد. 


سردار ابراهیم قربان زاده خاطرنشان کرد: با توجه به این که متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی استان‌های دیگر است تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی دیگر و هم چنین تلاش‌ها در جهت دستگیری سایر همدستان متهم نیز ادامه دارد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.