بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

۷۲  ساعت تا حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان

مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران هنوز صادر نشده است و خطر محرومیت از لیگ قهرمانان همچنان آنها را تهدید می‌کند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در هفته جاری جلسه صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران در مرکز تیم‌های ملی با حضور عزیزی خادم، صدری، آجورلو، سعید عباسی(رئیس و عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای) و داریوش مصطفوی(رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای) برگزار شد.


در جریان این جلسه مجید صدری سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس گفت: با عنایت دوستان، مشکل مجوز حرفه‌ای دو باشگاه حل و قرار شد مواردی که دوستان مدنظرشان است را هر چه زودتر انجام دهیم. بحث صدور مجوز زودتر از سه ماه که قبلاً اعلام شده بود حل شد و این خبر خوب را می‌توانیم به هواداران بدهیم که مشکل مجوز حرفه‌ای حل شد.


همچنین مصطفی آجورلو هم به عنوان مدیرعامل استقلال اعلام کرد که مشکل این باشگاه هم حل شده و مجوز حرفه‌ای صادر می‌شود: این کار فقط مربوط به جلسه امروز نبود و دو ماه پیگیر بودیم. بعد از جلسه‌ای که با آقای صدری در صدا و سیما داشتیم و قول دادیم مشکل را در سه ماه حل کنیم، این اتفاق افتاد و امیدوارم آنچه خواسته بودند تحقق کرده باشد و استقلال و پرسپولیس بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.


اکنون نامه جدید از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص می‌کند که نه تنها مجوزی صادر نشده است بلکه آنها باید ادعای خود درباره صدور این مجوز را اثبات کنند. در نامه‌ای که رونوشت آن هم به فدراسیون فوتبال ارسال شده کنفدراسیون فوتبال آسیا از دو سرخابی‌های پایتخت درخواست کرده تا ظرف پنج روز – تا روز دوشنبه – مدارکی که آنها مدعی هستند برای حرفه‌ای سازی دریافت کرده‌اند را به این نهاد ارسال کنند و در غیر این صورت از مسابقات لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده کنار گذاشته می‌شوند!


عدم بدهی داخلی و خارجی، ورزشگاه اختصاصی و نداشتن مالک مشترک سه شرط اساسی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بوده که در مقطع فعلی موضوع اصلی مالکیت همزمان این دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان است.


کاظم اولیایی، عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در همین خصوص به سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، گفت: اظهاراتی که آقای صدری در مورد صدور مجوز حرفه‌ای داشتند اکنون تمام فدراسیون فوتبال را زیر سوال برده است. نامه رسمی AFC به باشگاه‌ها و رونوشتی که به فدراسیون و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارسال شده اکنون آنها خواستار مشخص شدن این مدارک هستند. آنها می‌گویند نواقصی که قبلاً از سوی یک شرکت آلمانی در ایران ثبت شده بود چگونه برطرف شده است و اگر این مشکلات برطرف شده مهلت دارید تا ظرف پنج روز آینده مدارکش را ارسال کنید. 


اولیایی اضافه کرد: مثلاً آقای یحیی گل محمدی حکم کمیته انضباطی داخلی دارند که باشگاه پرسپولیس باید هشت میلیارد تومان به پدیده مشهد پرداخت شود، پس الان باید آقایان مدرک تسویه حساب این بدهی را در اختیار داشته باشند. در مورد استقلال هم باید بدهی‌ها تمام و کمال پرداخت شده باشد. هر حکم قطعی که علیه این دو باشگاه صادر شده باید مدارک مستدل خود را ارسال کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.