بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

آمریکا تحریم‌های ضد ایرانی را لغو کند/ دور هفتم مذاکرات وین شاهد پیشرفت بود

دیپلمات چینی تاکید کرد که آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از وزارت خارجه چین، «ژائو لیجان» سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد مذاکرات وین گفت: با تلاش‌های هماهنگ همه طرف‌ها، دور هفتم مذاکرات برای ازسرگیری پایبندی به برجام پیشرفت مثبتی داشته است. همه طرف‌ها توافق کردند که مذاکرات را بر اساس مذاکرات قبلی پیش ببرند، درباره موضوعات مربوط به لغو تحریم‌ها تبادل نظر عمیقی داشتند و پیش‌نویس‌های اسناد جدیدی در مورد مسائل مربوط به بخش هسته‌ای ارائه کردند. همچنین مقرر شد دور بعدی مذاکرات تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.


وی افزود: موضوع هسته ای ایران اکنون در یک دوراهی حساس قرار دارد. چین نگرش جدی همه طرف‌ها در این دور از مذاکرات را به رسمیت می‌شناسد و از اجماع حاصل شده بین ایران و آژانس در مورد نظارت بر تاسیسات هسته‌ای استقبال می‌کند. امیدواریم همه طرف‌ها به مسیر صحیح گفت‌وگو و رایزنی پایبند باشند، برای حفظ پیشرفت مذاکرات، تمرکز بر مسائل حل‌نشده، ایجاد فضای لازم برای گفت‌وگوها و تلاش برای رسیدن به نتایج اولیه تلاش کنند. ایالات متحده به‌عنوان مقصر بحران هسته‌ای کنونی ایران، باید سیاست اشتباه خود در قبال ایران را اصلاح کند و تمامی تحریم‌های مربوطه علیه ایران و همچنین «دست درازی» علیه اشخاص ثالث را لغو کند. بر این اساس، ایران هم باید پایبندی کامل خود را از سر بگیرد.


دیپلمات چینی در ادامه گفت: چین همواره در مذاکرات هسته ای ایران نقش سازنده ای داشته است. ما ارتباط و هماهنگی نزدیک با آمریکا، ایران و سایر طرف‌ها را حفظ کرده و تلاش‌های فعالی برای پیشبرد مذاکرات انجام داده‌ایم. ما قاطعانه از روند حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک حمایت خواهیم کرد، به مشارکت سازنده در مذاکرات بعدی ادامه خواهیم داد و با همه طرف ها برای نتایج اولیه کار خواهیم کرد. در این میان، ما قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود دفاع خواهیم کرد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.