امروز: جمعه, ۸ مرداد ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 21 ذو الحجة 1442 | 2021-07-30
کد خبر: 10840 |
تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2021 - 23:15 | ارسال توسط : |
16 بازدید
0
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) : محمد فرهادی شامگاه دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: براساس مصوبه روز گذشته دولت، چنانچه تسهیلات منابع راه‌آهن جمهوری اسلامی کفاف نکند، دولت از محل اعتبارات بودجه سنواتی پرداخت می‌کند. وی گفت: عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲ […]

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) :
محمد فرهادی شامگاه دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: براساس مصوبه روز گذشته دولت، چنانچه تسهیلات منابع راه‌آهن جمهوری اسلامی کفاف نکند، دولت از محل اعتبارات بودجه سنواتی پرداخت می‌کند.

وی گفت: عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در مهر سال ۹۸ و همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی آغاز شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: به جهت شتاب‌بخشی به روند اجرای این پروژه مهم، با پیگیری‌هایی که در استان صورت گرفت، راه‌آهن در سال ۹۹ از محل فاینانس داخلی، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه گذراند.

وی گفت: ۹ خرداد ۱۴۰۰ نیز قرارداد تامین مالی، احداث، راه‌اندازی و اجرای این پروژه به تایید وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور رسید.

فرهادی اظهار داشت: تفاهم‌نامه کنسرسیوم ریلی این پروژه متشکل از ۶ شرکت نیز منعقد شده و این گام مهمی در جهت عملیاتی شدن پروژه راه‌آهن است.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه قبلی مقرر شده بود که بازپرداخت تسهیلات راه‌آهن به عهده شرکت راه‌آهن باشد و در ادامه کار، بانک‌های عامل به این موضوع ایراداتی را وارد دانستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به نظر کنسرسیوم بانکی، پیگیری‌هایی از سوی استاندار و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت و به این ترتیب با مصوبه‌ای که در دولت گذشت، محل بازپرداخت تسهیلات به این ترتیب تصحیح شد که چنانچه تسهیلات منابع راه‌آهن کفاف نکند، از محل سایر منابع پرداخت شود.

وی به تشریح وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن پرداخت و گفت: این پروژه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله زیرسازی مسیر است.

فرهادی افزود: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان است که به نسبت رقم ۲۹ میلیارد تومانی سال گذشته با افزایش قابل توجهی مواجه است.

وی گفت: آخرین گام برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار، انعقاد قرارداد بین دو کنسرسیوم  ریلی و بانکی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کنسرسیوم بانکی تامین منابع مالی پروژه را به عهده دارد و کنسرسیوم ریلی نیز از مجموعه شرکت‌هایی تشکیل شده که پروژه راه‌آهن استان را اجرا خواهند کرد.

هیات وزیران با توجه به اهمیت استراتژیک احداث کریدور ریلی شرق کشور به عنوان موتور محرک فوق‌العاده توسعه شرق کشور و به منظور فراهم کردن بستر قانونی لازم برای تضامین حاکمیتی به منظور تامین مالی طرح راه‌آهن بیرجند – یونسی به عنوان بخشی از کریدور یادشده، با اصلاح بند (۵) مصوبه مربوط موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در طول دوره بهره‌برداری پروژه، اصل و سود منابع مالی تامین شده توسط شرکت طرف قرارداد را ابتدا از محل درآمدهای مندرج در طرح تجاری منضم به قرارداد واگذاری پرداخت کرده و در صورت عدم تکافوی درآمدهای مورد نظر، از محل سایر منابع مالی مصوب مربوط در قوانین بودجه سنواتی تامین خواهد شد.

توجه : اخبار روز که در ایرانیان نیوز منتشر میشود از خبرگزاری های رسمی دریافت و به شما فارسی زبانان ارائه میشود. ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای اخبار ندارد؛ صرفا نمایش دهنده اخبار موثق از خبرگزاری ها میباشد و طبیعتا هیچ مسئولیت حقوقی نیز در قبال اخبار منتشر شده ندارد.

    برچسب ها:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

    آخرین دیدگاه‌ها

      Scroll to Top