بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اتحادیه تاکسیرانی بابت استرداد هزینه سرویس مدارس در روزهای تعطیل همکاری کند


«شهلا باقری» سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در خصوص امکان بازگشت هزینه سرویس مدارس در روزهایی که دانش آموزان به دلیل تعطیلات به مدرسه نرفته اند، توضیح داد: مدیران مدارس با پیمانکاران قرارداد می‌بندند و هر چه در متن قرارداد آمده، باید مطابق آن عمل کنند. اگر قرارداد سرویس مدارس را روزانه بسته باشند، روزهایی که دانش آموز مدرسه نمی‌رود مبلغ آن روز باید برگردانده شود. حتی اگر ماهانه قرارداد بسته باشند، باز هم به بندها و متن قرارداد بستگی دارد. 


باقری ادامه داد: باید ببینیم در قرارداد چه بندهایی وجود دارد تا هزینه روزهایی که دانش آموزان به مدرسه نرفته‌اند را به آن‌ها برگردانند. منطق هم ندارد که سرویس روزهایی که به دلیل تعطیلات، دانش آموز را به مدرسه نمی‌برد، از او هزینه دریافت کند. منتها در این مسئله باید اتحادیه تاکسیرانی همکاری کند و در مورد هزینه‌هایی که باید استرداد شود، متذکر شوند. 


سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اظهار کرد: خانواده‌ها باید متن قراردادی که مدرسه با شرکت برای ایاب و ذهاب دانش آموزان بسته را بخوانند. در این قراردادها حتی گفته شده است که اگر مشکلی پیش آمد مرجع حل اختلاف کجاست. هر قراردادی بندهایی تحت این عناوین دارند. اگر از طریق قرارداد مشکل حل نشد، باید اتحادیه تاکسیرانی در این خصوص مساعدت کند چرا که شرکت‌های سرویس مدارس زیر نظر تاکسیرانی است و آن‌ها باید به شرکت‌ها بگویند که مبالغ روزهایی که به دلیل تعطیلات دانش آموز را به مدرسه نبرده‌اند برگردانند. 


او با بیان اینکه قراردادهای سرویس مدارس معمولا به صورت روزانه بسته نمی‌شود و ماهانه است، افزود: نیاز به پادرمیانی مراجع ذکر شده در بندهای قرارداد در حل این مشکل است و قرارداد هم فقط مراجعی که ذکر شده را می‌شناسد. براساس هر قراردادی تعهداتی بین طرفین ایجاد می‌شود. 


باقری در خصوص سایر هزینه‌ها مانند هزینه اردو یا هر فوق برنامه دیگری که با تعطیلات مصادف شده است، گفت: بخشی از این امورات مربوط به سازمان دانش آموزی است و آن‌ها باید در مورد بازگشت پول به خانواده‌ها تصمیم گیری کنند. اولیا باید ببینند طبق کدام مصوبه برای خدمات پول پرداخت کرده اند؛ این خدمات اضافه یا باید مصوبه شورای مدرسه را داشته باشد یا شورای انجمن باید این هزینه را مصوب کرده باشد. 


سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش تصریح کرد: اول باید دید مصوبه هزینه‌ای که داده‌اند مربوط به کجاست؟ اگر به انجمن اولیان و مربیان مربوط است، انجمن می‌تواند ورود پیدا کرده و آن را حل و فصل کند. شورای مدرسه هم به همین ترتیب می‌تواند عمل کند. در هر مدرسه مراجعی برای چنین مشکلاتی وجود دارد. اگر باز هم مسئله حل نشد، به این دلیل که موضوعات دانش آموزی است، سازمان دانش آموزان یا امور تربیتی آموزش و پرورش می‌تواند رسیدگی موضوع را برعهده بگیرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.