بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اشتغال کرامت‌محور و پایدار باید مبنای مدیریت زندان‌ها باشد

محمدی از مراکز تأمینی و تربیتی استان خراسان رضوی بازدید و تأکید کرد؛ نگاه به کانون‌های اصلاح و تربیت باید حمایتی و متناسب با جامعه هدف و درعین حال توأم با مهر و عطوفت باشد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جریان سفر به خراسان رضوی، از مراکز تأمینی و تربیتی این استان بازدید کرد و در نشست‌هایی به گفتگو با مقامات قضایی استان پرداخت.


 نگاه ما حمایت‌محور و همراه با مهر و عطوفت به مددجویان است


در این راستا غلامعلی محمدی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت مشهد و پس از بازبینی از این مرکز و نیز گفتگو با مددجویان بیان کرد: نگاه مدیران و سیاستگذاران به کانون‌های اصلاح و تربیت، باید حمایت‌محور و متناسب با نوع جامعه هدف یعنی نوجوانان و جوانان، توام با مهر و عطوفت باشد.


وی افزود: ارائه خدمات و تدوین برنامه‌های تربیتی در کانون اصلاح و تربیت باید مبتنی بر اصول تربیتی نوجوانان باشد تا اثرگذاری مطلوب خود را برجای بگذارد.


 توسعه فضاهای استاندارد اسکان و اشتغال، متناسب با اولویت‌های سازمانی است


رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در ادامه سفر به استان خراسان رضوی، از مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی جدید زندان مرکزی مشهد که در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری رسید نیز بازدید کرد.


وی در سرکشی خود از این مرکز یادآور شد: توسعه فضاهای استاندارد اسکان، اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان متناسب با اولویت‌های سازمانی است. اشتغال کرامت‌محور و پایدار باید مبنای سیاست‌های مدیریتی در زندانبانی قرار گیرد.


 همگرایی مراجع قضایی عامل اصلی پیشبرد اهداف و تکالیف نظام زندانبانی است


همچنین محمدی در ادامه این سفر یک روزه به خراسان رضوی، با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به دیدار و گفتگو پرداخت.


در این راستا رئیس سازمان زندان‌ها از تعامل موثر و سازنده مجموعه قضایی استان با زندان‌ها قدردانی کرد وگفت: همگرایی و هم‌افزایی مراجع قضایی با زندان‌ها، عامل اصلی در پیشبرد اهداف و تکالیف نظام زندانبانی است. بنابراین در مسیر انجام مأموریت‌های حمایتی، اصلاحی و تربیتی جاری در زندان‌ها، قطعا همراهی و تعامل قضایی راهگشا خواهد بود.


صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در ادامه مبانی فکری و عملی مجموعه زندان‌های خراسان رضوی را در مسیر توسعه خدمات زندانبانی، مبتنی بر سیاست‌ها و اولویت‌های دوره تحول قضایی دانست و بر لزوم همراهی مجموعه قضایی استان با زندان‌ها تاکید کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.