بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

هیچ واکسن تاریخ گذشته‌ای نباید مورد استفاده قرار گیرد

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: هیچ واکسن تاریخ گذشته‌ای نباید مورد استفاده قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محسن زهرایی، رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های قابل پیشگیری از واکسن در رابطه با وضعیت تاریخ انقضای واکسن‌های آسترازنکا که گفته می‌شود تا ۱۷ جولای تاریخ مصرف دارند، اظهار کرد: دارو و واکسن فراورده هایی هستند که به تاریخ انقضایشان باید کاملا دقت کرد و اگر تاریخ منقضی شوند به هیچ وجه نباید استفاده شوند. بحث بی ضرر یا بی خطر بودن، بی معنی است.


وی بیان کرد: همه ویال‌های واکسن داخلی یا وارداتی از سوی سازمان غذا و دارو بر اساس مستندات تولید کننده تاریخ انقضای دقیق برایشان تعیین و در روی لیبل به همراه کد UID درج شده و در سامانه مرکزی تیتک، ثبت می شوند.


وی بیان کرد: به طور خلاصه هیچ واکسنی امکان ثبت در سامانه‌های الکترونیک را ندارد مگر اینکه در سامانه مرکزی تیتک تاریخ مصرف داشته باشد. حتی اگر یک روز از مجوز سازمان غذا و دارو بگذرد امکان ثبت در سیستم الکترونیک وجود نخواهد داشت و پیام خطای تاریخ منقصی بودن فراورده را می‌دهد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.