بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

طرح سناتورهای دموکرات آمریکا برای تحریم روسیه در صورت حمله به اوکراین

سناتورهای دموکرات آمریکا طرحی برای اقدام علیه روسیه در ارتباط با تنش‌های مرزی با اوکراین و پروژه «نورد استریم ۲» ارائه کردند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از رویترز، سناتورهای دموکرات آمریکا طرحی برای اقدام علیه روسیه در ارتباط با تنش‌های مرزی با اوکراین و پروژه «نورد استریم ۲» ارائه کردند.


بر اساس این طرح، در صورت اقدام نظامی مسکو علیه کی‌یف، مقام‌های ارشد حکومتی و نظامی روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و موسسات مالی و بانک‌های اصلی روسیه هدف تحریم قرار می‌گیرند.


این پیش‌نویس که مورد حمایت کاخ سفید است، همچنین شامل کمک به اوکراین برای تقویت امنیت این کشور می‌شود و به دولت آمریکا توصیه می‌کند که «از تمامی اقدامات مناسب و ممکن برای متوقف کردن بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان ( نورد استریم ۲) که ابزار زیان‌بار توسعه نفوذ روسیه است استفاده کند».


سناتور «رابرت منندز» رئیس دموکرات کمیته سیاست خارجی مجلس سنا و پیشنهاددهنده لایحه گفت: «این لایحه با صراحت اعلام می‌کند که مجلس سنا در برابر تهدیدهای روسیه با هدف اشغال مجدد اوکراین دست روی دست نخواهد گذاشت».


این طرح در حالی ارائه می‌شود که روسیه بارها اعلام کرده است که تصمیمی برای اقدام نظامی علیه اوکراین ندارد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.